lørdag den 18. oktober 2008

Feriestrik


I næste måned skal vi holde fødselsdag for tre tøser. De skal selvfølgelig have en gave og jeg har set mig lidt varm på
fetching fra Knitty.com.

I mandags tog tøserne og jeg til Århus i jagten på strikkegarn og inventar til Lærkes dukkehus.
Det blev også til lidt strikkepinde og varm kakao på en Café, før bussen igen kørte hjemad.

Resten af Århusturen blev brugt til at strikke pulsvarmere til både tøser og drenge. Daniel ville da også gerne have et par og da lilla er yndligsfarven og Nina deler denne, blev der lige fundet en rest Isagergarn frem og et lilla par kunne også se dagens lys. - Jeg tror endda der er nok garn tilbage til en hue!
Jeg har valgt at lave dem med ribkanter og ellers glatstrik, i et forsøg på at gøre dem en smule mere maskuline :)
Lidt færrer masker og lidt flere pinde og så passer de fint.
Enderne blev hæftet i går, men det har ikke afholdt ham fra at gå rundt herhjemme med flagrende ender.

Jeg har givet tøsernes par en snoning mere i begge ender, men da jeg havde besluttet kun at indkøbe eet nøgle af hver farve, gik de ikke helt så langt ud over fingrene, som jeg kunne have ønsket.


Det blev ændret i går, da Emilie og jeg besøgte Bedsteveninden, der har fødselsdag i dag og lige skulle have sin gave :) Samtidig gik turen mod mere spændende Københavnske garnbutikker end det Rødovre kan fremvise, hvor jeg fandt det blødeste angora.

Nu er der fine hæklede kanter og noget der med god vilje kan kaldes snefnug på håndryggen :)
Resten af angoraen satser jeg på kan blive pulsvarmere til mig - for jeg vil også have :)


Det betyder så, at jeg lige ændrede de praktiske superwashbehandlede uldne varmeting til noget, der nærmest ikke kan vaskes. Det der med angora og vaskemaskiner er vist ikke det bedste, men mon ikke et uldprogram vil filte lidt. - Det tror jeg kan se godt ud og er i hvert fald det jeg satser på :)

2 kommentarer:

  1. Hvor er de altså søde dine pulsvarmere! Og det er simpelthen så fint, at de er tofarvede! Jeg har straks fundet opskriften - sådan nogle vil jeg også have:-)

    SvarSlet
  2. Jeg er også gået igang med nogle til migselv.
    - Det kan ikke kun være alle de andre der får :)

    SvarSlet