onsdag den 27. juli 2011

Herstedhøje


Herstedhøje, juli 2011


Efter at have siddet stille alt for mange dage, fik jeg nok og måtte bare ud. Helst på cykel. Jeg havde ellers glædet mig, mere end jeg lige vidste, til at skulle ud i naturen igen. Bare Anders og jeg. Men det bliver der ikke noget af i denne omgang. Anders har ondt i ryggen og føler sig langt fra klar til overnatninger på tynde liggeunderlag. En anden gang så…

Måske det var skuffelsen, måske havde jeg bare brug for at komme ud. Jeg fandt kort og linial og søgte i en omkreds af cirka ti kilometer. Jeg havde brug for at blive varmet godt igennem og køre til. Linialen landede på Herstedhøje. Der har jeg aldrig været før, og det selvom vi bor i relativ nærhed. Skolen tager derud en gang om året. Emilie klagede noget over at skulle cykle sidste gang…

Jeg sadlede op og kørte derudaf. Jeg er ikke helt sikker på det der, med de ti kilometer. Det gik forbavsende hurtigt at komme derud, men det var en lækker tur. Cyklen blev efterladt og jeg kravlede til tops. Der er en god udsigt øverst oppe, og jeg begyndte overvejelser om hvor højene egentlig stammer fra.


Herstedhøje, juli 2011


Herstedhøje, juli 2011


Spændende historier udspillede sig i mit hovede, mens jeg kørte tilbage. Hjemme ventede endnu en skuffelse. De spændende historier kan pakkes sammen. Området blev bygget sidst i tresserne/først i halvfjerderserne – af byggeaffald og betonklodser.

Nu er det et rekreativt område midt i Vestskoven. Og det er slet ikke så ringe endda. Næste gang tager jeg et tæppe med.


Herstedhøje, juli 2011


Herstedhøje, juli 2011

4 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt, selvom du hellere ville have gjort noget andet! Vestskoven/Herstedhøje er også uden for min rækkevidde, som er Roskilde, men der er stadig ikke så langt at cykle hen. Du har en rigtig god blog, synes jeg!

    SvarSlet
  2. Der er fint på den skralde bjerge !
    Da jeg var højgravid og meget træt af at være det, med 3.barnet, drog vi afsted mod Hersted høje og så travede jeg ellers op og ned og op og ned- i et håb om at begynde i fødsel..
    Det hjalp ikke :-)

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig smukt ud - måske skulle man køre derhen forbi engang?

    SvarSlet
  4. Det var en rigtig dejlig tur, Karen og tusind tak for rosen :)

    Losarinas mor, der er også noget at gå op og ned af, derude. Jeg løb op og ned af trapperne dengang Ungersvenden meldte sin ankomst, men alligevel ikke rigtig ville ... det hjalp heller ikke :)

    Christunte, det skulle du gøre. Der er rigtig fint derude :)

    SvarSlet