søndag den 13. oktober 2024

Trivselsuge

 

På Husum Skole er ugen op til efterårsferien øremærket trivsel. Jeg har endnu til gode at være hele årshjulet rundt, men trivsel taler fint ind i mit tidligere arbejdsliv. 

Tid og skemalægning betød at ugen blev planlagt noget nær i sidste øjeblik. Sådan er det nogen gange. Trods den sene, lidt planløse planlægning, havde vi en superfin uge, der endte med at blive fyldt med rigtig mange gode ting. 



Vi nåede at huske hinanden på gode ideer. Skemaer og ugeplan blev lagt via Teams, og da mandag stod på skemaet, er jeg sikker på at ingen, ud over os selv, vidste at fredag endte en smule hektisk. 

Vi nåede at arbejde med materiale fra både børnetelefonen, Red Barnet og Klassekabalen fra FilmCentralen, i de enkelte klasser. Der er godt at hente alle steder, og vi havde enkeltvis pr klasse plukket det, der gav mest mening.

Vi delte de tre klasser i piger og drenge og mens den ene gruppe lave forumteater og prøvede grænser, havde den anden del mulighed for at dykke ned i pige- eller drengeissues i de enkelte klasser. Nogen gange er det nemmere at sætte ord på det, der er svært, når kun den ene halvdel af klassen er til stede.

Vi tog på tur og opdelt i mindre grupper på tværs af klasserne var vi både i Søndermarken til orienteringsløb og i Zoo, mest for hyggens skyld. Jo, de fik også nogle spørgsmål. Men som en at børnene sagde på vejen hjem - Vi kunne bare Google svarene...



Jeg brugte ugen sammen med den ene klasse - mest. Jeg havde en dag alene med dem, og dage sammen med deres klasselærer. Jeg havde en dag helt væk fra skolen, da jeg havde planlagt observation sammen med min studiegruppe, og jeg nåede at lære den klasse, jeg var sammen med, at spille Ulvespil. Det var et hit. 

Fredag sluttede med motionsdag og ture rundt om Kagsmosen. Det var koldt, vi stod i skyggen, jeg med afkrydsning hver gang en af mine kom forbi. 

Der er 1,3 km rundt om Kagsmosen. De seje nåede tretten gange rundt, alle nåede tre omgange. Motionsløberen fra syvende nåede at runde et halvmaraton. Jeg synes de alle var seje. Næste år tror jeg, jeg skal med rundt et par gange. Bare en gåtur, og så kan vi nok deles om det med at sætte krydser.

Det var glade og trætte børn, der hvirvlede ud af døren, lidt senere end de egentlig havde fri og ferie - for de skulle lige nå en sidste omgang Ulvespil.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar