søndag den 7. november 2021

Masker på en søndag - Uge 44

 

Ugen kort:

  • I Håndværk og Design er børnene ved at undersøge hvad børstenbinderi er, og hvordan man binder børster. 
  • I Hobby har vi fundet julegaveproduktionen frem. Nogle få er i gang med gaver og tegnede julekalendre, andre skal nok komme til. 
  • Personalet i gruppeordningen holdt møde, et af den slags jeg gik fra med en god følelse i maven.
  • Et sent møde betød at Daniel og Oscar blev hjemme. Vi ser dem i næste uge.
  • Skolelederen er sendt på MED-kursus og kommer tilbage klar til at revolutionere MED-møderne. Pernille og jeg havde det på samme måde, dengang vi blev sendt af sted. Jeg tror mulighederne for gennemførsel er bedre når chefen er med.
  • Det grønne udvalg holdt endnu et møde, og vi kan konstatere at den grønne profil bliver mere og mere dagligdag og noget vi bare gør, uden at tænke alt for meget.
  • Et år for sent gik vi endelig ud og spiste sammen, for at fejre Henriks 25 års jubilæum. 
  • En hurtig tur til Stoff og Stil på Vesterbrogade gav næring til et nyt opslag.
  • Sille bød på the og mulighed for at hjælpe med opsætning af en skydedør. Hvem siger nej til det?
  • Hun vil have to mere op - Nu ser det ud til vi begge er i træning.
  • Søndag bød på brunch og strikkehygge i hyggelige omgivelser et stykke uden for  Frederikssund.  
  • Jeg fik aldrig danset zumba. Næste uge ser også lidt usikker ud.
  • Ugens billeder er taget on lokation på Frederikssund station tidligere i dag.








Læse:

Slaget ved Sommes er dukket op mere end en gang gennem tiden, uden jeg nogensinde har tænkt videre over det. 

Ken Follet lykkedes med at fortælle om et slag i en tid, hvor bajonetter stadig spillede en stor rolle i krig, hvor granater kunne skydes langt og maskingeværer kunne gøre forskellen mellem liv og død. 

Det er stadig uvist om heltene i krig har overlevet. Indtil videre er det kun bipersoner, der har måtte lade livet. Bipersoner, der stort set kun er dukket op for at dø. 

I Wales og London går livet videre, kvindekampen er på sit højeste og suffragetterne i fuldt flor. Fra andre dele af Verden er nyhederne ikke dukket op, og jeg ved ikke hvad de personer, jeg har lært at kende, går rundt og laver. 

Jeg kan selvfølgelig ikke læse om alle på een gang. Men jeg ville gerne. 


Strikke:

Maja har valgt et par flerfarvede strømper til månedens strømpe. Jeg har et lidt ambivalent forhold til flerfarvede strømper. De kan hurtigt blive for stramme, men er også tit rigtig fine. 

Winter Grass Socks hører bestemt til i den fine kategori. Så fine at de må strikkes. Jeg vandt garnet op i aftes og slog op i toget i dag mod Frederikssund. Jeg er ikke nået langt, men mon ikke det kommer. 

Der sker nemlig tit det med flerfarvestrik, at den næste pind og den næste pind og den næste pind bliver nødvendige, for at se mønstret vokse frem.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar