onsdag den 19. juni 2019

Yarn Along - Uge 25


Onsdag var skøn, vejret var fantastisk, jeg havde fri og Oscar glemte et kort øjeblik, at han helst ville være hos mor, og lod mig holde ham - ganske kort.

Det var hyggeligt at få lov at se vuggestuen, som virker som et hyggeligt sted. Rødovre er ikke større, end vi ramlede ind i kendte ansigter undervejs.

Hjemme igen, gad Oscar godt lege lidt, inden jeg kørte videre til aftenens skolebestyrelsesmøde, der kunne have være mere interessant.

Dagene er tydeligt blevet lysere, og selvom jeg var sent hjemme, var det stadig lyst udenfor og feriedagen føltes som varede den længe endnu.

I dag fulgte endnu et par møder, inden vi lukkede børnene ind, spillede rundbold, holdt vandkamp og lukkede for computerne - det sidste er ikke et hit. Men vi gør det igen. Og igen...

I sidste ende viser det sig, at der er masser af sjove ting at lave, selvom computerrummet er lukket. Også selvom det umiddelbart kan være svært at se.















Læse:

Jeg læser en lille smule hver dag i bogen om Nicky og Peter, om fordækt kriminalitet og afpresning. Ikke meget, bare lidt, også selvom den faktisk begynder at blive mere og mere spændende.

Historien folder sig langsomt ud, jeg er ikke fanget på en måde, som får mig til at læse videre, men jeg vil alligevel gerne vide hvad der sker på næste side og læser derfor stadig videre.


Broderi:

Jeg rydder op i igangværende projekter. Strikker på livet løs på de to sweatre til Anders og Daniel. Ærmerne er godt på vej. En anden ting jeg rydder op, er et stykke broderi, der også har været længe undervejs.

Tilbage i januar var jeg på Sy og Strik messe i Hillerød. Blandt meget andet, havde jeg et kit med hjem fra Önling. En lille broderet kosmetikpung af Katrine Hannibal.

Jeg startede ret hurtigt efter jeg kom hjem, og siden har jeg arbejdet lidt på den i ny og næ. Jeg har ikke fulgt opskriften slavisk, jeg fylder så meget af stoffet som muligt, og startede umiddelbart med et omvendt farveskifte, men ellers som beskrevet.

Af en eller anden mærkelig grund, er der en farve med, som ikke skal bruges - ifølge beskrivelsen. Jeg tænker nu at bruge det hele, fylde ud til der enten ikke er mere garn, eller stof. Og siden sy den sammen med noget andet til en noget større projekttaske.

Når jeg altså en gang bliver færdig.

Jeg er stadig ikke halvvejs.

Det tager længere tid, end jeg normalt synes jeg bruger på broderier. Det er lidt mærkeligt, for det er både et hyggeligt og lettilgængeligt arbejde.

Så mellem ærmestrik og tanker om halsaflukninger, broderer jeg for tiden med uldgarn på stramaj.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar