søndag den 30. juni 2019

Silken Sands Shawl


Knap havde jeg skrevet, at sjalet af det håndspundne garn havde langt igen, og så var det færdigt.





Det har været en fornøjelse at strikke af mit eget garn. Det er blødt, en del af blødheden kommer formentlig fra at garnet i virkeligheden er undertvundet. Det kunne godt have tålt at være meget mere snoet om sig selv. Visse steder strikkede jeg nærmere med to tråde end en.

Det var helt sikket også en blød uldtype jeg spandt garnet af. Det er ikke en overraskelse at uld har forskellige grader af blødhed, alt after type. Det er heller ingen overraskelse at der findes mange typer får - og dermed uld. men jeg er lidt overrasket over hvor mange.

Jeg har haft sjalet på en enkelt aften. Det er varmt, og jeg tror ikke jeg kommer til at bruge det lige med det samme. Men det skal nok komme.











Design: Silken Sands Shawl af Kelene Kinnersly.


Garn: Håndspundet Blue Faced Leicester fra Garngalleriet i farven Flaske.

Jeg spandt 200 gram og brugte det hele.


Pinde: 4½ mm - 60 centimeter rundpind. Den kunne godt have været lidt længere.


Størrelse: Sjalet har et vingefang på 170 centimeter og er 80 centimeter højt.







Bemærkninger: Det tog mig forholdsvis lang tid at knække mønsterkoden. Måske fordi hele mønstret var tegnet pind for pind i et kæmpe diagram, der kunne have været noget mindre. Da først jeg opdagede sammenhængene lod jeg mønstret blive hjemme og strikkede derudaf.

Jeg gentog mønsterrapporten mange flere gange end mønstret angiver, for at bruge alt garnet - og for at få et stort sjal.

Jeg kunne godt have startet kanten en mønsterrapport før. At jeg ikke startede før, betyder at min kant er halvt så bred som den egentlig skulle have været.

Jeg er godt tilfreds og glæder mig næsten til kulden sætter ind, så jeg kan tage det i brug.


Har du lyst til at se flere billeder af sjalet, kan det ses lige her på Ravery.





6 kommentarer:

  1. Det er smukt. Skønt at følge fra start til slut.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lykke, jeg er ret imponeret af, at jeg rent faktisk kan frembringe et garn, der kan strikkes af :)

      Slet
    2. Det kan jeg godt forstå. Stor respekt fra mig. Men du kan bare, hvad du sætter dig for. Du er super dygtig.

      Slet
  2. Det er helt fantastisk flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Christunte - og vildt varmt :)

      Slet