lørdag den 9. marts 2019

Yarn Along - Week 10


Joining Ginny for march yarn along.


February might have been a short month, but never the less filled with finished projects. The green sheep, for instance. It turned out so cute, I instantly started a pink one, and have yarn for a purple as well.

I also did some baby clothing for my grandson, but havent come around for pictures yet. The Tutu for Rose is also done, but pictures... you know.

In Denmark spring did come during february, flowers emerged and buttons on all the trees are just about to burst. But then it went cold, and for the last week we have had as much rain as usually for the hole month of march.

I dont mind rain, I like the sound of it on the windows. But I do prefer i little less. And do hope for warmer days to come.


***************************


Weekenden blev pludselig helt uden planer, og alt det jeg troede jeg skulle kan pludselig deles over to dage i stedet for en.

Troede jeg. For da jeg stod op i morges, var det med planer om rengøring og oprydning. Det nåede jeg så ikke. Der kom noget garn i vejen, og helt ærligt, passede det mig fint at gøre ingenting en hel dag.

Det der rengøring løber jo heller ingen vegne.

Og så ved jeg hvad jeg skal i morgen...

















Reading:

I am reading Elskede Heidi. The sixth of the sequel of Cheifdetective Konrad Simonsen and his murder squat. The first five of the series has been translatet, but it seems like this one havent yet.

A girl with police parents has been kidnapped and killed. Another police child disapears and as the fear seems more and more real the team becomes both intence in the hunt and concerned for their families.

It is a well written book by Lotte og Søren Hammer. I am turning the pages more than usually and have read much more than the pictures indicates... those were taken days ago.

The fear is not far away, and I cant help beeing a little afraid of what the killer is up to.


Knitting:

I got some pink yarn and when I saw the pattern for Lykketræf - translatet it might be something like Stroke of good fortune - I couldnt resist casting on.

I cast for a size two years. As I see it, I might end as three years. I doesnt really matter, Rose will grow into it at some point.I am knitting on, hoping I might have enough yarn for a matching dress-


********************


Læse:

Konrad Simonsen og hans team af gode folk efterforsker en kidnapning, der ender med mord på en lille pige med politiforældre. Senere forsvidner endnu et barn med forældre inden for politiet. Jagten er intens og farerne for teamets familier betyder at det er svært for efterforskerne at holde fokus.

Elskede Heidi er den sjette i serien om Chefkriminalinspektør Konrad Simonsen af Lotte og Søren Hammer. De er gode til at binde en historie sammen, så det er svært at lægge bogen fra sig og samtidig tilpas væmmeligt til at spændingen holdes ved lige.

Der er mindst tre bøger mere i serien, og jeg er klar til at fortsætte spændingen - når altså jeg får bundet knude på den her.


Strikke:

Den lille trøje fra sidste uge til Rose vokser. Det er godt mødestrik og onsdagens personalemøde betød da også en hel del omgange.

Jeg har delt til ærmer og krop, og bortset fra at jeg skal huske at lave huller til knapper med passende mellemrum, er der ikke det store i den sidste del af kroppen.

Mit garn er en lille smule tykkere end forventet, og strikkeprøver til børnestrik gør jeg mig sjældent i. Jeg lagde ud med to år, men må nok sande at den nærmere ender som en størrelse tre år. Det er fint tænker jeg. Rose skal som nok komme til at passe den. En gang med tiden.


Se eventuelt hvad andre strikker, hækler og læser her.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar