søndag den 17. marts 2019

Down the rabbit hole


For at blive i det med strømpestrik - eller resterne deraf - har jeg for efterhånden længe siden hæklet de første rækker i det, der med tiden skal blive et tæppe.





Indtil videre er jeg ikke nået langt. Men det er heller ikke meningen. Det må gerne være et evighedsprojekt.

Inspirationen fandt jeg hos A World of Imagination, forklaringen hos Attic 24.

Jeg har slået 300 + 2 luftmasker op til at starte med, og skifter farve for hver række.

Jeg binder farveskiftet med en magisk knude, som virker forbløffende godt. Jeg har prøvet det før og bruger altid magiske knuder til karklude.

Alligevel og for at være helt sikker på holdbarheden, forventer jeg at en kant rundt om det hele til sidst, vil holde ekstra på knuder og skjule eventuelle grimme overgange.





Det er hyggeligt at sidde med. Jeg har ikke travlt og vil egentlig gerne at jeg ikke bruger alt det foreløbige garn med det samme, men får mulighed for at blande alle resterne godt og grundigt.

Altså skal det tage lang tid.

Meget lang tid!




3 kommentarer:

  1. Thank you. And nice pictures :)

    SvarSlet
  2. Det var dog en utroligt god ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Christunte, med alle de strømper du strikker, må du have masser af rester til et tæppe :)

      Slet