mandag den 18. februar 2019

Frida det grønne får


Det grønne får er færdigt.





Det er så fint, og jeg har straks fundet garn til et lyserødt et af slagsen.

Det gik overraskende hurtigt at lave, men på den anden side, bliver jeg tit overrasket over hvor hurtigt det går at hækle dyr af afrikanske blomster.

Nu står det og venter, i en fancy indpakning af genbrugsmaterialer, så det overdrages skolen grønne dame, den dag hun kommer og viser baby frem. Jeg kommer nok til at vente et stykke tid, for nok er hun gået fra til barsel, men nedkomsten forventes først en gang i marts.














Design: Shoop the African Flower Sheep af Heidi Bear.


Garn: Økotex certificeret bomuld fra Garnudsalg. Olines Cotton kommer i mange farver. Jeg brugte, i rækkefølge fra inderst til yderst i en blomst, farvenummer 158, 146, 145 og 147. Der gik alt fra 5 til 63 gram af hver farve, mest af den mørke grønne. Øjnene er hæklet af en rest sort. I alt 123 gram.

Fåret er stoppet med fiberfyld fra en IKEApude.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Fyldt vejer fåret 393 gram.

Det er 19 centimeter højt, 15 centimeter bredt og 30 centimeter langt.





Bemærkninger: Jeg valgte at hækle alle blomsterne farvede, og ikke som i opskriften hvor hoveddelene er ensfarvede.

Øjnene er 12 stangmasker i en magisk ring.

Jeg købte 75 cm, 5 cm bredt grønt silkebånd til sløjfen. Jeg synes den satte prikken over i'et. Jeg overvejede at sy den fast, men tænker det nok ryger ved leg. Og det er vel egentlig helt i orden. Jeg foldede båndet dobbelt rundt om halsen, ellers blev det for bredt.


Har du lyst til at se flere billeder af fåret, kan det ses lige her på Ravery.





2 kommentarer:

  1. Du er bare den bedste til de afrikablomsterdyr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Violykke, de er så hyggelige at lave :)

      Slet