lørdag den 30. marts 2019

Yarn Along - Uge 13


Ugen er løbet forbi, inden jeg rigtig fik set mig om.

Det har været en uge fyldt med både gode, mindre gode og sjove ting. Jeg sluttede fredagen af med at spille Counter Strike - og få løn for det. E-sport som fag på skolen har mange kvaliteter. Det er ikke bare spil, men også samarbejde, kommunikation, sproglig forståelse og en hel masse andet, som er spændende at arbejde med.

Da jeg blev spurgt om jeg ville på kursus, sagde jeg ja, og efter en dag med både praktisk erfaring (jeg har aldrig spillet Counter Strike - eller den slags - før, men jeg var bedre end forventet) og snak om didaktik og meningen med galskaben, fulgtes jeg med skolens teknologi- og innovationskoordinator, som synes det kunne være superspændende at forsøge på vores skole.

Når vi er to, er det måske nemmere at få igennem. Der tænkes valgfag for de store, og man kan godt forestille sig en eksamen i faget, hvis det skulle være. Der er flere efterskoler som allerede har gjort sig erfaringer på den front.


I dag passer jeg Oscar. Vi har gået tur, vi har leget, nu sover han. Jeg håber at kunne nå en enkelt udgivelse, inden han vågner.

















Læse:

Konrad Simonsen har skiftet sit job ud, og sidder nu i en stilling jeg ikke helt kan gennemskue, men som stadig har med drab og kriminalitet at gøre. På hans gamle arbejdsplads har næstkommanderende overtaget, og begge har gang i sager, der ikke rigtig giver nogen menig, men som jeg har svært ved at tro, ikke vil blive kædet sammen hen ad vejen.

Endnu en hånd er forsvundet og en mordbrand er vist ikke hvad den giver sig ud for.


Hækle:

På instagram tilbød Astrid blindhækling for længe siden. jeg var alt for langsom, og opdagede slet ikke tilbuddet, inden det var for sent.

Nu gør hun det igen, og denne gang nåede jeg at melde mig til.

Konceptet er enkelt. Du får med mellemrum - jeg ved ikke hvor mange og hvor tit - en del af en opskrift, som du igen anelse har om hvad bliver til.

Jeg ved jeg skal bruge en hæklenål og to nøgler garn.

Lige nu har jeg fået to dele tilsendt, hæklet det hele og gætter umiddelbart - muligvis lidt fantasiløst - på et lille håndklæde. Det kan også blive noget andet.

Men jeg synes de to små hjerter, der er vokset frem, er meget fine.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar