mandag den 3. februar 2014

Mandag efter en lang weekend


Jeg er overraskende frisk i dag. Taget weekenden i betragtning.


Altanen - februar 2014


Alligevel er jeg glad for, at det ikke var mig, der skulle åbne klokken syv i morges. I stedet kunne jeg vågne i god ro og orden. jeg kunne sætte et maskinfulde vasketøj over, som nu hænger til tørre i kælderen. Og jeg kunne spise min morgenmad i langsomt tempo, mens fjernsynet i baggrunden har informeret om ministerrokader og nye regeringer.

Dagen skal nok få ben at gå på. Men endnu ikke. Endnu har jeg god tid til at gøre lige hvad jeg vil, helt stille og roligt. Og med kun mig selv soom selskab. Senere starter jeg en omgang bolsjekogning. Som udgangspunkt har jeg lovet at koge bolsjer hver mandag i hele februar. Der er ikke mange mandage i februar - så mon ikke marts ryger med.


Altanen - februar 2014


Så ved jeg også jeg har fået nok. Så ved jeg at klistrede sukkerdampe og sødlig duft hænger mig langt ud af halsen. Og så ved jeg at ungerne har proppet sig med djævlekys og jordbærbomber i mængder, der langt overskrider grænsen for fornuftig indtag.

Anders har lovet at stå for aftensmaden. Jeg ved nemlig også at en eftermiddag i bolsjekogningens tegn, gør mig langt mere udmattet end en weekend med øvelser sammen med sjove kolleger.

Måske var det ikke det allermest kvikke at planlægge bolsjer dagen efter en personaleweekend...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar