mandag den 7. marts 2011

Der var de jo


erantis


vintergækker


Jeg ved de er på vej, alligevel har jeg ikke kunne finde spor af forårets fremmarch.

Måske naivt, men jeg har bildt mig ind, at bare fordi vi ikke har have og bor omgivet af beton, er det grunden til det manglende grønne.

Med tidlige gåhjemtider begav jeg mig på jagt. Og fandt dem.

Både de smørgule, der findes i rigelige mængder under havefolkets hække og de hvide nymfer, der stod samme sted som sidste år.

Velkomne var de, og med selvsyn rykkede foråret, i et par raske spring, langt tættere på.

6 kommentarer:

  1. Du må ha' dig en altankasse. Der kommer foråret vist endda tidligere end i haverne - og så er der langt mindre ukrudt at fjerne ;)

    ~ Karina

    SvarSlet
  2. Vi har altankasser, Karina, men der er ikke noget forår.
    Igen bilder jeg mig ind, at der er koldt på toppen, og her er ikke rigtigt skærmet af :)

    Men det kommer - helt sikkert!

    SvarSlet
  3. Det er skønt at se forårsbebuderne :) Jeg går også og kigger efter dem i vores lille have i disse dage og de er på vej frem :)

    SvarSlet
  4. Anette, de er der nemlig - bare man kigger godt efter :)

    SvarSlet
  5. Åh ja. Velkomne er vist en underdrivelse!
    Jeg nyder hver time, dagen bliver længere lige nu...

    SvarSlet
  6. Christunte, at kunne sende ungerne på gaden om morgenen uden cykellygter, det er fantastisk :)

    SvarSlet