fredag den 5. september 2008

Tidlig start på morgenen


Jeg har været i motionscentret.
Det er faktisk ret lækkert, når først jeg får taget mig sammen.

Som ansat i Rødovre kommune har jeg gratis adgang til svømmehallen og motionscentret - foreløbig i en prøveperiode indtil jul.
Jeg var rigtig god til at bruge det inden sommerferien ... men så var det ferie og ja...

Men dejligt er det. Specielt om morgenen.
Jeg har prøvet at komme hen under aften, der er centret invaderet af fortrinsvis hårdtpumpede fyre og en her kommer jeg stemning.
Men om morgenen ... det er noget ganske andet. Der er de fleste pensionister der holder sig igang, og stemningen er snarere kom du bare - vi skal nok hjælpe.
Der er både Ole på 75, der ser mindst 20 år yngre ud og gerne giver gode råd om både det ene og det andet, men ofte glemmer at vi andre ikke har helt så mange kræfter og flere dage efter går rundt med ømme muskler, og der er Bent der selv med begyndende ølvom stadig lige skal forbi hver morgen og løfte 100-120 kg.


Men det bedste er badet bagefter, hvor luksus går op i en højere enhed, når jeg kan skrubbe mig i min hjemmelavede skrubbecreme af lækkert salt, lækkert olie og æterisk appelsinduft.




Nu er jeg klar til endnu en dag - en dag, der starter tidligere, for skolen skal holde fødselsdag og har omlagt timerne, så SFO'en har åbent tidligt og ungerne skal i skole senere.

I aften er det så tid for årets første fest - fester vi holder i samarbejde med nogle af de andre klubber i kommunen for alle 6. og 7. klasser i hele Rødovre.
Det plejer at være vel besøgt, hyggeligt og sjovt at se hvordan ungerne pludselig ikke er så små mere.


Jeg glæder mig

Og selvom jeg har set de første gyldne blade på træerne insisterer jeg stadig på sandaler og bare tæer. Solen skinner og det må den godt blive ved med lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar