søndag den 5. maj 2019

Weekend


Weekenden har været skøn.

Vejret har vist sig fra sin bedste side, til trods for sne og slud.





Jeg har været på terrariemesse i forsøget på at lære mere om snegle. Manden fra snegleekspressen havde desværre glemt den pakkede kasse med snegletilbehør, men ville gerne dele viden.

Det er efterhånden længe siden at vores store klub-snegle lagde æg efter alle kunstens regler, og vi håbede på afkom. Desværre er vores snegle ikke de kvikkeste, og jeg tror simpelthen de har glemt det med parringen inden æglægning....

Vi håber stadig på afkom. De finder vel ud af det en dag.

Jeg har også strikket i godt selskab. Det er altid godt. Jeg har klippet en portion bukser til Oscar, der er begyndt at grine, når han ser mig. Han er ellers et reserveret barn, og så er det ekstra skønt med et smil.

Rokken har rokket. Jeg har stadig ikke styr på det, men der sker helt klart ændringer. Jeg kan mærke det fra gang til gang jeg sætter mig foran den. Jeg sætter uret til en halv time og stopper nogenlunde når uret ringer. Det er cirka deromkring det hele begynder at drille, og det virker som en god ide at ende dagens træning.





Jeg er blevet god til at tråde garnet og hjulet løber det meste af tiden den rigtige vej. Den spundne tråd ser mere og mere ens ud, og bliver tyndere og tyndere - nogen gange for tynd.

Vi er begyndt at kigge på sommerferie. Vi har flere planer, som kan ende med at blive rigtig gode. Endnu er har vi ikke booket hverken det ene eller det andet, og jeg venter stadig på den dag, de orange billetter bliver sat i omløb.

Det må være lige om lidt.


I morgen venter endnu en uge.

Jeg er klar.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar