søndag den 19. maj 2019

Marielyst


Det er alt for længe siden tøserne har været på tur. Engang var vi strukturerede og var af sted en gang om året. Det var dengang Berit havde sommerhus på Bornholm, og vi turede øen tynd, og hver gang fik nye oplevelser.





Nu er sommerhuset fortid, og flere muligheder har været prøvet af. Det er vi ikke færdige med, og denne gang lejede vi et sommerhus ved Marielyst.

Det er altid sjovt at se andres indretning, og grine lidt af andres løsninger. Det er et temmelig stort hus vi fandt - billigere end vi havde regnet med, og med rum nok til at vi næsten kan have et værelse hver.

Vi ankom i går. I regn og blæst, men med masser af grin og godt selskab, specielt når der er langt fra det vi selv ville have fundet på. Der stod gin på programmet, og fordi jeg har raget en forholdsvis harmløs lidelse til mig, men alligevel får antibiotika for øjeblikket, holdt jeg mig på dydens smalle sti - det var faktisk ikke særlig svært, for jeg bryder mig ikke om gin, men jeg kunne nok godt have klemt et glas astii eller to ned.





Vi lagde store planer om at jeg skulle køre efter morgenbrød. Berit mente jeg kunne starte med at øve i Anjas bil. Anja var ikke helt enig, og selvom det er sjovt at grine, var jeg større tilhænger af cyklerne, der står udenfor. Desværre kunne vi hverken finde nøgler til låsene, eller en pumpe til de flade dæk, så jeg endte i stedet med at gå efter brød, inden alle stod op.

Det blev en længere tur. Jeg startede med at gå de første halvanden kilometer til Lupintorvet, hvor købmanden endnu ikke havde åbnet. Altså fortsatte jeg til Bøtø bageren godt en kilometer længere væk.

Jeg tror det var et godt valg. Jeg nåede bageren, køen - som var lang - , friskbagt brød og halvvejs tilbage til købmanden, inden han åbnede. Og skyndte mig det sidste stykke, mod frisklavet the, æg fra Anjas høns og bacon.





Vi var enige om at skulle ud, og selvom vejret ikke viste sig fra den bedste side, og stranden var råkold og blæsende, kørte vi til Marielyst og gik turen fra den ene ende af torvet til den anden, besøgte samtlige tøj- og brugskunstbutikker, hvor nogen fik flere fyldte poser end andre.

Op ad dagen nåede solen at få magt, skille skyerne og vi tog lag efter lag af, inden vi kørte tilbage til sommerhuset, nød nye drinks i solen og trak indenfor da skyerne igen fandt vej.

Vi har grinet, vi har spist god mad, vi har fjollet og sunget og danset en lille smule. Men mest har det været skønt at være sammen, få samling på tropperne og samlet op på alt det, der er sket siden sidst.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar