mandag den 21. januar 2019

Sidste uge kort


Selvom det er mærkbart at der er mere tid, når kalenderen rundes, januar går sin går sin gang og dagene bliver længere, er jeg alligevel overrasket over hvor meget, jeg når at stoppe i en uge.

Og selvom det i højere grad er på arbejdet jeg kan mærke mere luft mellem minutterne, og fritiden mest ligner sig selv, er der ingen tvivl om at januar giver tid til fordybelse, tid til at komme ovenpå og tid til at tænke nyt.





Og sådan en tredie uge i januar kommer hurtigt til at rumme meget mere, end jeg lige går og husker.


I flæng kan nævnes:


  • Mit første besøg i DRs Koncerthus. I snevejr, sammen med i omegnen af femtenhundrede børn og deres lærere, da 4.A skulle høre Sigurd synge og fortælle om Danmarks historie. Personligt synes jeg han sprang visse vigtige historiske aspekter over, men sådan er det vel altid når flere tusinde år skal koges ned til halvanden time.
  • Tre besøg i det lokale træningscenter - den ene gang fælles med et par andre, under instruktion af den skrappe træner.
  • Formiddagssnak og frokost med min mor.
  • I Hobby har vi fundet langsommeligheden, sammen med nål og tråd, frem.
  • Udgivelse af SFOs månedlige (og temmelig omfangsrige) nyhedsbrev.
  • Et lån af Oscar, der både gav plads til leg og en lang gåtur.
  • Valg af AMR til medsystemet på Rådhuset.
  • En tur i Frederiksberg have.
  • Sy & Strik med mere i Hillerød. Besøget var både et gensyn med gode venner, workshops og alt for mange indkøb. Jeg var positivt overrasket over antallet af knap så kommercielle stande.
  • Hygge med Sille og Rose.
  • Efter-arbejde-hygge-snak samtidig med noteskrivning om temmelig alvorlige arbejdsmæssige emner.
  • Tre par færdige babybukser.








2 kommentarer:

  1. Man bliver jo helt svedt af alt det, du kan nå på en enkelt uge!
    Samvittigheden kan da i hvert fald ikke fejle noget :-)
    Den messe i Hillerød ville jeg ellers gerne have været med på, men jeg var desværre ikke i landet. Jeg savnede messen i Middelfart i år ... håber der kommer en et eller andet passende sted, jeg kan besøge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er sjovt sådan at liste op. jeg vidste godt at ugen havde været fyldt.. men så meget, kom alligevel bag på mig :)
      Jeg havde slet ikke tænkt at skulle til Hillerød, men jeg er gad for at jeg tog derop.

      Slet