onsdag den 18. april 2018

Onsdagsmasker


Jeg har fundet sweateren til Daniel frem. Sweateren, der bliver strikket sideløbende med sweateren til Anders. To stykker strik, der er blevet negligeret på det groveste over alt for lang tid.

Det er ikke fordi jeg ikke gider strikke på dem - det gider jeg godt - jeg har bare voldsom lyst til at slå op til vanvittig mange andre projekter. Og gør jeg det, ved jeg godt hvor de to sweatre ender.

Cirka der, hvor de har ligget længe...











Læse:

Jeg er kun lige startet på Skindød af Thomas Enger. Første bind i en serie om Henning Juul. Ham har jeg mødt, han har det ikke godt - kæmper med indre demoner. En kamp som i kombination med en krimi godt kan gå hen og blive et spændende bekendtskab.

Jeg er også blevet præsenteret for den mest makabre beskrivelse af et lig, som en intetanende hundelufter fandt. Den stakkels mand får nok brug for hjælp, inden han kommer sig over den oplevelse.

Lig og Henning Juul har endnu ikke mødt hinanden, men mon ikke det kommer. Om ikke andet er skrivestilen, de fem sider inde i bogen jeg er nået, fængende og jeg er spændt på hvad der venter.



Strikke:

Den oversete lilla sweater er kommet frem i lyset. Til trods for at jeg rigtig godt gider strikke på den, er jeg ikke sikker på den bliver fremme.

Andet presser på. Jeg har mindst tre projekter som jeg meget vel ikke kan lade være med at slå op til - og så er løbet ligesom kørt for den lilla.

Jeg har lovet mig selv ikke at slå op til nyt, før den lilla er nået til bunden af ærmegabene, delt og klar til endeløs strik uden ind- eller udtagninger.

Der mangler ikke meget - omkring fjorten pinde. Men hvilke pinde.. Der er allerede mange masker hen over overkrop og ærmer. Der kommer flere inden jeg kan dele.

Mon jeg overholder aftalen med mig selv?
Det er svært tillokkende at lade være...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar