onsdag den 20. april 2011

Bomuld i kjoleform


masser af garn

Det er efterhånden ganske længe siden jeg fik et gavekort til køb af garn fra Coats i min lokale garnbutik.

Desværre ligger lige netop min lokale garnbutik ikke inde med særlig meget garn fra netop Coats. Så kortet har ligget ubrugt hen og kun ganske få kroner er streget fra det fulde beløb.

Men så var det Karen Klarbæk for snart fjorten dage siden gjorde opmærksom på opskriften til en kjole til gratis download. Jeg forelskede mig straks og var sikker på Emilie ville gøre det samme. Anders var ikke helt så overbevist, men Tøsebarnets reaktion, da hun så billedet overlod ingen til usikkerhed i den sag.

Jeg vidste at den lokale garnbutik i hvert fald ligger inden med een type bomuldsgarn fra Coats, så med gavekortet under armen tog vi i Centret og kiggede på garn. Det viste sig at butikken har udviddet repertoiret af bomuldsgarnet med eller uden blandingsprodukter, men stadig ikke har spændende uldne versioner.

Emilie faldt for Cotton Linen, en blanding af bomuld og hør med det der helt specielle hørlook over sig. Garnet er godt nok en smule tykkere end opskriften anbefaler, men jeg satser på en omskrivning eller en mindre størrelse kan rette op på den detalje.

med hjælp fra andre typer garner i farver der ikke lige lå for inden for Cotton Linens skala, endte vi med en god bunke til næsten ingen penge. Sådan et gavekort føles som en foræring, og at der så var lidt at betale også, det er helt i orden.


Dales bud på en sommerkjole

Mellem påskeindkøbene – jeg mangler stadig lidt – nåede jeg lige en lille prøve, og overvejer nu om jeg skal hoppe på pind tre en halv eller fire. Tre en halv bliver fast og pænt, mens fire giver en smule mere blødhed i det strikkede. Med viden om at bomuld godt kan gå hen og blive temmelig stift efter vask og hør ikke gør meget mere godt for den sag, hælder jeg mest mod fire. På den anden side ser det på tre en halv pænest ud.

Mens jeg overvejer videre, er der lige plads til en tur om biblioteket, mens Emilie er taget i biografen sammen med en veninde, for at savle over det helt store idol – Justin Bieber, og Daniel overvejer hvornår han skal springe på den store bunke af aviser og reklamer, der ret hurtigt blev leveret efter han sagde ja til en avisrute.

4 kommentarer:

  1. Sikke da en fantastisk fin kjole! Den kan jeg godt forstå at I faldt for - jeg har fluks downloadet hæftet og overvejer om jeg nu har fundet mit sommerprojekt...Glæder mig til at se din udgave færdig:-)

    SvarSlet
  2. Det gør jeg også Lykke. Foreløbig har jeg slået omkring ottehundrede! masker op og strikket den første omgang. Jeg er vildt bange for, om jeg har fået snoet det hele... :)

    SvarSlet
  3. Den ser godt nok også fin ud! Men - 800 masker? Seriøst?
    Hende Emilie skal vist forkæle sin mor lidt...

    SvarSlet
  4. Christunte, jeg har snart nået rundt fire gange, de otte hundrede masker er blevet hundrede mindre, og der er snart ikke mere garn - i det første nøgle... Jo jeg tror også hun skal forkæle, men det er hun faktisk også god til :)

    SvarSlet