fredag den 14. januar 2011

I bunkevis


sekskanter i bunkevis


Endnu en bunke sekskanter er presset og riet og klar til brug.

Målet på de firs blomster er ved at være nået, og jeg glæder mig vildt til at kunne lægge puslespil på gulvet inden sammensyningen for alvor kan gå i gang.

Udenfor ligger et hvidt drys. Det faldt i aftes, og så langt mere eventyragtigt ud i måneskinnet. Nu er det allerede ved at smelte væk – og jeg tager mig selv i at håbe på mere. Bare nok til at dække alting med endnu et lag hvidt, der pynter så meget mere på forstadsbetonen end de grå bunker, jeg har kigget på den sidste tid.

6 kommentarer:

  1. Det bliver spændende, når du skal lægge dit puslespil og er tæt på det endelige resultat :)

    Jeg vil også gerne have mere sne, men vi er vist et par outsidere hvad det angår...

    Klem

    SvarSlet
  2. Uh jeg glæder mig til at se dit færdige patchwork. Sikke nogle fine farver det får :)

    SvarSlet
  3. Jeg er endnu en gang nødt til at sige det: Jeg er vildt imponeret over patchworkeres tålmodighed. Det bliver nok aldrig mig, der kommer til at sidder der i timevis med en synål. Stik mig en symaskine, så går det måske, men i hånden... Nej tak.

    KH Karina

    SvarSlet
  4. jamen søde pernille.... du er for sej... kan se at du har en bunke blomster liggende i baggrunden..... hvor stort skal det tæppe dog være :)
    kh♥

    SvarSlet
  5. Tak, Losarinas mor, og i lige måde. Jeg har set det du har lavet, og jeg synes også du er sej :)

    Mette, Det bliver så spændende.
    Og jeg er helt med på at være outsidere sammen :)

    Tak mama-T, jeg havde en plan, og synes også jeg har ramt nogenlunde. Men det var ikke så let at få fat i stoffer der matchede mine krav, som forventet :)

    Frau Putz, jeg vil ikke sige aldrig, men der kommer til at gå meget lang tid inden jeg igen kaster mig over et håndsyet projekt igen.
    Selvom jeg næsten ikke kan vente med at komme videre, er jeg også temmelig usikker på det der quiltenoget, når det kommer.
    Jeg synes det er hyggeligt at sy felterne sammen, men de syninger kan heller ikke ses på forsiden, det bliver værre når det hele skal hænge sammen, og jeg tænker en del på hvor lidt kan jeg mon slippe afsted med at sy på forsiden :)

    Marianne jeg forestiller mig noget i retning af 200 x 140/160 cm :)

    SvarSlet