søndag den 16. juni 2024

Helt ude på landet

 

For enden af S-banen, og efter en bustur på omkring ti minutter, står stolen højt over det danske land. Det gjorde den i hvert fald i fredags.



Vi var inviteret til fødselsdag. Ikke en hvilken som helst fødselsdag. Det var en af de store. Hele tres somre kan Bettina nu tælle. 

Jeg mødtes med Anders på Husum Station, da arbejdsdagen var slut. Derfra gik turen med S-toget mod Frederikssund og den der bus. Vi blev sat af ude på hovedvejen og gik forbi heste, harer og masser af grønt. Vi gik gennem landsbyen med kirke og præstegård, inden vi nåede frem til Bettinas hus, have og terasse. 



Det var en hyggelig eftermiddag og aften. Tiden løb, og pludselig var klokken meget mere end forventet. 

Sådan en fødselsdag sætter ansigter på mange af de mennesker, jeg har hørt om gennem de sidste mange år. Det var også et gensyn med Bettinas døtre, som det er længe siden jeg sidst har set. 



Vi fik et lift til stationen og kørte tilbage med S-toget mod Husum. Her var vi mere end almindelige heldige, da bussen kom, netop som vi nåede op til toppen af trappen. Jeg plejer at den køre, når jeg står af toget.

Hjemme gik vi begge i brædderne, efter en skøn dag. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar