mandag den 17. juni 2024

Masker på en søndag - Uge 24

 

Ugen kort:

  • Der er sommerferie i luften, og et bliver sværere og sværere at holde fokus hos eleverne. Jeg tænker ikke det bliver bedre næste uge. 
  • Oscar tog sin far med til spisning tirsdag aften, og vi god ferie, da de kørte hjem igen. Den lille familie tog på ferie i onsdags, 
  • Jeg havde flere vikartimer i løbet af tirsdag og fredag. Der er eksamener, der er fridage at holde og der er timer, som skal huskes at holdes. Vi dækker hinanden, når det er muligt og når bare jeg er forberedt, er det hyggeligt at være vikar. Det hjælper selvfølgelig at det er i egne klasser. 
  • Jeg fandt den store bog om urter frem, for at lave en opgave, der kunne modsvare madkundskab, mens størstedelen af klassen arbejdede med egne projekter i håndværk og design. jeg er spændt på at se resultaterne af urterne.
  • Jeg var til midtvejsmøde med de eksterne aktører, der står for valgfag i håndværk og design. Det var et oplysende møde, og jeg glæder mig vildt til næste år, hvor jeg skal være med. 
  • Jeg har hentet et fotoalbum, så jeg kan øve mig i alle de nye elever jeg skal være sammen med. Både nuværende 5. og 7. klasse. 
  • Tøserne mødtes hos Lotte til en aften med god mad, snak og orden på hele verdenssituationen. 
  • Jeg møder glad på arbejde hver dag og er glad for at jeg turde tage springet. Jeg skulle ikke have gjort det før, for jeg var ikke klar. Alligevel bliver jeg, hver eneste gang jeg taler med nogen på min tidligere arbejdsplads, så glad for ikke længere at være der. Det er der flere grunde til, men mest af alt - tror jeg - at det var det rigtige for mig. 
  • Bettina fyldte 60, og holdt fødselsdag for venner og familie.
  • Jeg cyklede til Frederiksberg i solskin til en hyggelig dag sammen med Sille og Rose. Rose blev undervejs hentet til en legeaftale, og dermed blev der både tid til leg og tid til snak.  
  • Jeg har bagt kage til mandagens håndværk og designhold. Det er sidste gang, der står HDS på skemaet og vi skal selvfølgelig sige tak for i år til hinanden. 











Læse: 

Sammen med Sort sne falder, som jeg læser for øjeblikket, er der også to andre bøger, der gør sig gældende. 

Jeg er begyndt at læse Emil fra Lønneberg for Oscar. Han gider godt, men det er svært at sidde stille for længe, Vi tager et kapitel hver gang han er her, og så ser vi om han har lyst til mere.

En anden bog, der fylder for tiden er Badehotellet. Bogen går bagom serien og er fyldt med anekdoter, smukke billeder og hemmeligheder fra filmsettet.

Jeg synes den er mere spændende end forventet, og giver overraskende detaljer omkring hele opbygningen af serien. Når jeg har læst den færdig, bliver jeg nok næst til at se serien igen. 

Krimien er lige nu spændende. Jeg er underholdt og vender side efter side. Det har ikke været sådan hele vejen igennem, hvor den til tider er temmelig kedelig. Lige nu ruller handlingen, Storm og Katrine arbejder igen sammen, de har hemmeligheder for hinanden, som formentlig ender med at hænge sammen, og der er masser af tråde tilbage til bog nummer et. 


Strikke:

Der er en smule stilstand i min strikkekurv for øjeblikket. Ikke stilstand som manglende udvikling, mere som manglende nye projekter. Jeg strikker ganske simpelt temmelig monogamt. 

I min taske ligger trøjen til Emilie, og i sofaen venter tæppet, som er vokset med en fart jeg på ingen måde havde set komme. 

De tykke pinde fungerer lige nu. Jeg husker at holde pause ind imellem. Jeg husker at strække ud og jeg strikker stribe efter stribe efter stribe. 

For selvom jeg ikke er specielt vild med striber i mit tøj, har jeg ingen problemer med et tæppe fyldt med striber. Og som mange andre strikkerne skal jeg lige have den næste stribe og den næste med. For en ny farve kan ændre på hele billedet. 

Mit tykke uld, som jeg bruger som bundfarve er i fore forskellige farver - en koksgrå og tre forskellige brune, fra en mellemfarve til en lys. Jeg startede med den går, og tænker at bundfarven går fra mørk mod lys.

Mønsterfarven er mere farverig, og en masse rester i farver jeg har forsøgt at ordne, så de går fra lys til mørk. Det betyder at nogen af midterfarverne har en lav kontrast. Det er fint med mig, og jeg er stadig spændt på hvor stort tæppet ender med at blive. 

Lige nu er det omkring en meter på hver led. Jeg tror jeg har garn nok til fire eller fem sektioner mere, der kan ende med et tæppe på omkring halvanden gange halvanden meter.

Det er varmt nu, og godt at lægge over benene. Men det er ikke stort nok til at kravle ind under. Det håber jeg det bliver.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar