mandag den 24. juni 2024

Masker på en mandag - Uge 25

 

Ugen kort:

  • Håndværk og designundervisningen er slut for i år, og jeg bagte den ene kage efter den anden, så jeg kunne sige pænt farvel til alle seks hold.
  • Jeg måtte konstatere at jeg ikke havde nok stof til patchworknederdelen og kørte til Værløse efter mere i Blossom Quilt, der er en temmelig lækker butik, med et større udvalg end den lokale patchworkbutik. 
  • Jeg endte med at cykle det meste af vejen derud, da stationerne jeg passerede enten lå på den anden side af et omfattende vejarbejde eller havde mangel på virksomme elevatorer.
  • Nederdelen er nu startet, og jeg er temmelig tilfreds. 
  • Emilie afsluttede mange års uddannelse med en fin karakter og kan nu kalde sig pædagog. 
  • Jeg har være omkring alle kommende klasser, hilst på og præsenteret mig. 
  • I fagteamet omkring håndværk og design snakkede vi så småt om næste år. Jeg har planer, men er stadig usikker på hvilke jeg kan sætte mig på.
  • Jeg har skyllet, skyllet og vasket råuld. I små portioner. Lige nu eksperimenterer jeg, inden det for alvor går løs med de hele hamme. 
  • Min tandlæge er gået på pension og det halvårlige tjek var overdraget til en ny tandlæge. Jeg tror det kan blive godt. Hun er ung, men også opsat på at gøre det ordentligt. jeg har en ny aftale i næste uge, for der viste sig et hul mellem tand og fyldning i en af de inderste kindtænder - som tidligere tandlæge allerede har fortalt mig skal ende med en krone. Vi starter med en fyldning og kikker på det om et halvt år.. Jubii!
  • Jeg gik en lang tur med Berit. Vi har snakket om det flere gange, men vi er begge elendige til at få det planlagt.
  • På Professionshøjskolen var der dimission for alle de nyuddannede pædagoger. Min mor og jeg tog med. Det var en fin seance og heldigvis planlagt, så jeg med lidt omrokering af timer, kunne nå tilbage til skolen tidsnok til undervisning.  
  • Den kommende uge byder blandt andet på en omgang Find to Learn. Jeg gik hele ruten på lidt over tre kilometer, brugte halvfjerds minutter, og tænkte at det var da let nok.
  • Emilie ville gerne ud og spise på dimissionsdagen. Altså gik vi op til Viften, og spiste god mad. 
  • Biblioteket ville have deres bog tilbage, og jeg måtte ikke genlåne. Nu er bogen afleveret og genbestilt.
  • Som sidste del af fejringen af Emilie, inviterede hun til frokost på græsset. Det var hyggeligt. Jeg havde fået bestilling på at bage kanelsnegle, for de hører til. 
  • Emilie og jeg gik på Byggeren, der altid holder Sankt Hans aften med bål og boder. Jeg mødte en af de skønne tidligere elever, en flok af tøserne og vi så Anjas heks flyve til Bloksbjerg, mens vi sang midsommervisen. 









Læse:

Jeg læser videre om Storm og Katrine og deres opklaring af mord og alt det, der følger med. jeg skiftevis synes historien er spændende og vender side efter side, mens den andre gange er grænsende til kedelig og hurtigt bliver træt af at læse. 

Jeg håber den snart vender, for lige nu synes jeg ikke der sker det store.


Strikke:

Sille havde fundet billigt strømpegarn, og jeg vendte hjem med fire nøgler. Tre grå i grå og et mere stribet grå-hvidt. Planen er sokker til Anders. 

Siden sidste weekend har garnet ligget og kigget på mig. Jeg kunne mærke at jeg havde brug for at få det videre, så nu er der slået op til sokker. Jeg strikker nogenlunde sideløbende og har et ben færdigt. Det andet er på vej.

Anders glæder sig. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar