mandag den 27. september 2021

Flere folder på en søndag - Uge 38

 

Ugen kort:

  • Det lykkedes at få SFOs månedlige nyhedsbrev færdig, gennemlæst og udgivet.
  • En del formiddage blev inddraget til formålet.
  • Oscar var forbi til leg og fiskefrikadeller.
  • Vi var løbet tør for saftevand. Han tog det meget pænt, drak vand og er blevet lovet frisk saft næste uge.
  • Jeg har købt saft.
  • Det årlige AMR-seminar på kommunalt plan genopstod. Der var ikke meget nyt.
  • Til gengæld lykkedes det endelig (efter tre et halvt år) at forsøge at samle alle kommunens AMR'er på børne-skole-området til fællesskab og sparring. 
  • Det vil vi gerne have mere af!
  • Denne uge fik jeg presset to gange zumba ind. Det bliver nok kun en gang næste uge, men lidt har også ret.
  • Nye opgaver inden for AMR-feltet er endeløse. I ugens løb opstod nye spændende problemstillinger.
  • Jeg har laserskåret en uro, som stadig mangler maling.
  • Og begyndt planlægningen af endnu en kursusdel, der gerne skal ende med et projekt, der involverer børn.
  • Kommunen holdt fest for al personale. Jeg havde egentlig tænkt mig at skulle tidligt hjem, men det viste sig at sociale sammenkomster også kan falde på et tørt sted.
  • Jeg fik en lang gåtur ud af at efterlade min cykel på skolen inden fest, for at hente den dagen efter.
  • Gode kolleger er guld værd, når dilemmaer skal vendes.









Læse:

Det er ikke mange dage siden, jeg tog billederne fra sidste uges update. Derfor er der ikke meget at sige og bogmærket har ikke flyttet sig langt.

Der skrives 1914 i bogen, der som den første af en trilogi skal ledes os gennem en storslået fortælling om fem forskellige familier i det tyvende århundrede. 

Persongalleriet ved ikke at første verdenskring venter lige om hjørnet, omend nogle af dem har indsigt nok til at kunne forudse visse aspekter. 

Kan kærlighed mellem to kommende fjender overleve fire års krig?


Papirfoldning:

Det gik pludselig stærkt og på bare et par dage er noget, der begynder at ligne starten på en taske vokset frem. 

Jeg fik den gamle med hjem, og kan konstatere at fem år nok er målet for hvor længe tape og papir kan holde til daglig brug.

Den bliver større end den gamle - bare to felter på hver led. Det er længe siden jeg har foldet sidst, jeg kan mærke at rutiner skal genfindes og forberedelsen foregår lidt anderledes. 

Jeg klipper lidt, taper lidt, folder lidt, syr sammen undervejs og startet forfra. 

Jeg skal nok nå i mål.

Måske endda hurtigere end forventet. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar