lørdag den 11. september 2021

Myosotis Dress #2


Det er efterhånden længe siden jeg syede den første version af Myosotis Dress. Det er også længe siden jeg syede nummer to, og der er bestemt rum i mønstret til at fortsætte med en treer, næste gang jeg sætter saksen i et stykke stof.



Min mor lå inde med et sæt gardiner, som både Emilie og jeg kunne lide. Vi fik et fag hver og har begge syet en kjole, som vi begge havde på da min mor for længe siden holdt fødselsdag. Det var meget sjovt på fotofronten, men derudover har vi ingen planer om at gøre det igen.

Emilie har lagt billeder af sin kjole på Instagram.

Jeg lavede et par småændringer fra den første kjole, og ligger nu inde med et mønster, der passer og kan varieres i det uendelige. For eksempel er jeg ikke helt sikker på om næste version skal have ekstra rynker på ærmerne. Det ser superfint ud, men egner sig ikke særlig godt under vinterens cardigans, der får ærmerne til at krølle mærkeligt og armene til at se endnu mere mærkelige ud. 

Det er vist bedst om sommeren, og skal jeg sy mere i den nærmeste fremtid bliver det med tanke på vinterbrug.














Design: Myosotis Dress fra Deer and Doe.


Materialer: Et fag af min mors aflagte gardiner. Fine grønne farver mellem lidt mere grå.


Størrelse: Ja! 

Mønstret er rettet til ud fra mine mål, og er endt som et slagt kjolegrundmønster til fremtidige kjoler. 


Bemærkninger: Som på den første har jeg undladt krave og knapper fortil. 

Alle kanter er vendt med kantebånd. Det er lidt hyggeligt med farvede kanter på indersiden, og hvorfor jeg aldrig har gjort det før, står hen i det uvisse. Jeg gør det helt sikkert igen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar