onsdag den 2. august 2017

Onsdagsmasker


Det er onsdag og dermed tid til et kig på igangværende strik og litteratur.

Den opmærksomme læser vil muligvis tænke at billederne er genbrug fra sidste uge. Jeg kan garantere at de er taget i dag, og kan i øvrigt henvise til teksten under, for forklaring...















Læse:

Jeg læser videre om den engelske dame, der ender i fortiden. Nu i bind nummer to - Guldsmed i Rav.

Jeg læser ikke meget ad gangen, og bogmærket vidner om, at de kommende uger vil bringe billeder af den tykke bog. Den er spændende nok, ikke på nogen måde hæsblæsende, lidt langsom og fin til min øjeblikkelige læsemotivation.

Jeg håber bare, jeg når at blive færdig inden den skal afleveres - eller at der er plads til genlån.



Strikke:

Efter at have strikket halvandet ærme til Mermaid, pillede jeg det hele op i mandags og startede forfra. Det var der flere grunde til.

Jeg vidste godt, at jeg ikke har nok af den lyse grønne til at strikke som opskriften angiver. Jeg havde derfor strikket striber efter stribemønstret i resten af jakken. Alligevel havde jeg ikke nok, og fandt en løsning jeg stadig er tilfreds med, men som betød at jeg ikke har nok af det blå.

Da jeg samtidig måtte erkende at ærmerne var det meste af ti centimeter for lange, gav optrævlingen sig selv - og betyder forhåbentlig at mængden af garn kommer til at passe bedre.

At jeg ikke er nået længere siden mandag, er udelukkende fordi ærmerne ikke er i kridthuset for øjeblikket. Jeg vælger alligevel at at kalde det mit primære igangværende projekt, i håbet om at få det færdigt. Lige nu strikker jeg blot kun på det ude. Ude er mest arbejde og arbejde er mest ture. Ture er ikke altid det bedste sted at strikke.

Tidlige morgener med stille børn, giver lidt tid.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar