onsdag den 13. juli 2011

Tretten


fødselsdagsbarnet


Så er det nu. I dag. Familien er udviddet med endnu en teeanger og børnetiden er for alvor forbi. Morgenen startede alt for tidligt med bollebagning og borddækning og det obligatoriske flag, der efterhånden har set rigtig mange fødselsdage. Der var ingen grund til at liste rundt, for at Tøsebarnet lå vågen og vendte og drejede, var der ingen tvivl om.

Til gengæld var det langt sværere at hive Ungersvenden ud af drømmenes tåger. Jeg endte med hårdt og betemt at koste ham ud og beordre lidt tøj på kroppen. Først da han stod i stuen og så det dækkede bord, gik det op for ham hvorfor han skulle så tidligt op på en feriedag.

Sang blev sunget, gaver lukket op og senere venter endnu en bytur. I dag i regnvejr. Men besultningen er taget, og til byen skal vi nok komme. Regn eller ej. Så må påklædningen blive derefter – eller som fødselsdagsbarnet sagde: Jeg har valgt tøj, og det tager jeg på!

Tillykke med de tretten Emilie

7 kommentarer:

  1. Tillykke med din store lille pige. Jeg håber I får en skøn dag i regnvejret :)

    SvarSlet
  2. Rigtig hjerteligt tillykke til- og med det utroligt smukke pigebarn. Jeg håber I alle får en rigtig dejlig dag og at solen skinner lidt mere derovre, end den gør her hos mig i jydeland :-D

    SvarSlet
  3. Tillykke med teenageren! Håber I selv kan skabe lidt solskin, når nu vejrguderne ikke vil give jer det!

    SvarSlet
  4. Tillykke med din smukke datter! Jeg håber, I får en dejlig bytur og uden alt for meget vand fra oven :-)

    SvarSlet
  5. Tillykke med og til den smukke teenager. :-)

    SvarSlet
  6. Tillykke med hende! Hvis hun fortsætter som nu, så bliver hun vist en præmie-teenager. Rigtig god bytur!

    SvarSlet
  7. Tusind tak for alle hilsnerne. Emilie har set og læst dem alle og blev meget glad - og en smule rørt :)

    SvarSlet