mandag den 11. juli 2011

Det daglige bad


En hurtig tur i Centret. Manglende smådele til videre produktion. Afleveringer på bibliotket og den obligatoriske fløde til Anders’ kaffe.

Strålende sol, solbriller og varmegrader det betød bare skuldre og frie fødder.

Ind og ud, hurtigt og planmæssigt.


regn!


Hvornår himlen nåede at skifte farve, og hvor alt vandet kom fra, er stadig lidt af en gåde. Men vand var der. Masser. Og meget. Cyklen låst op, kurven sat fast, hvorefter de trommende lyde under halvtaget og på de parkerede biler tog til. Styrken vidnede om kraft.

Vente, vente. Emilie var klar til at blive i timevis, skulle der gå så længe før nedfaldet lagde sig. Jeg gad ikke. Jeg ville videre. Og hjem. Så jeg blev våd. Gennemblødt. Dryppende. Fik det daglige bad.

Nu er jeg tør. Ude er himlen igen blå. Emilie er vist stadig i Centret, ville vist gå sig en tur indendøre. Jeg vil lege videre med de indkøbte smådele. Og glæde mig over printeren igen er i stand til at spy farve i rette mængder.

4 kommentarer:

  1. Ja, det er ganske imponerende med alt det vand!

    SvarSlet
  2. Dejligt med et dansk sommerbad:)

    SvarSlet
  3. Jeg troede jo også vi skulle have en masse vand her. Det buldrede i det fjerne....og så kom der nogle dryp....så dryppede det i 5-10 minutter...og så holdt det op igen...!
    Ikke nok til at fliserne blev helt våde, så det lader til det fortsatte mod hovedstaden i stedet for :o)

    SvarSlet
  4. Christunte, heldigvis holdt det sig uden døre denne gang.

    Olines, der var lidt barnlig hoppen rundt i regnvejr over turen hjem. Det har jeg vist praktiseret alt for lidt, alt for længe :)

    Esther, jeg ved heller ikke rigtigt hvad der skete - dmi lovede vejr uden regn, også mens det regnede :)

    SvarSlet