fredag den 2. juli 2010

Hæklede blonder


blondebund


Ferien er begyndt, og mens de sidste dage inden fridage og feriedage blev brugt uden mange børn og uden den planlagte afvaskning af køkkenskabe, voksede i stedet blonder til ærmer og nederste kant på den nye yndlings.

Feriedage er sjældent fyldt med børn. De sover længe og når aldrig frem, mens dørene er slået op. I stedet er der plads til masser af oprydning og afvaskning. Denne gang kom en mus, eller måske en hel flok, på tværs og lange pauser med hækletråd og –nål blev i stedet sat ind.

Måske de var sultne – musene, måske de ikke viste bedre, eller måske holder de bare af larm og ballade. Den var helt gal, sagde mændene fra alarmcentralen, der røde i hovederne og med paniske glimt i øjnene løb frem og tilbage, op og ned fra kælder til kvist i forsøget på at finde fejl på fejl, mens alarmen lystigt bimlede med et lydniveau, der fik mig til at flygte. For høreskader uden skrigende børn i nærheden – det har jeg alligevel ikke lyst til.

Men nu er der dømt ferie og lange dage uden de store planer. Kun det jeg gider og i mit tempo.


fine kanter på bunden


Blonderne vokser, vasketøjet svinder, mens opvaskemaskinen kører og kører og kører… utroligt hvad sådan en familie kan frembringe af rengøringsklart service.

Oplægget fandt jeg i Hæklebogen fra Politikens forlag, kortede lidt i bredden og med selv en lille nål og stangmasker går det stærkt.

Mon ikke jeg kan være blondeklar inden søndag.

2 kommentarer:

  1. Meget smuk blonde ! Du kan bare det der !
    Og smukke smukke billeder fra Bornholm :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Losarinas mor :)

    SvarSlet