torsdag den 15. juli 2010

Metamorforse


genopstået tæppe


For lang tid siden hæklede jeg temmelig mange lapper, der siden blev til det fineste tæppe.

Desværre havde jeg så travlt, at enderne ikke blev hæftet ordentligt, og inden jeg så mig om, var det fine tæppe knap så fint og fyldt med huller.

Tæppet endte sine dage med optrævling og er nu genopstået som i en ny udgave.

En enkelt firkant fra det gamle tæppe holdt og er integeret i det nye tæppe, der måske nok er mere sjovt end det er kønt, men som helt sikkert kan varme – tro mig jeg har siddet med det i skødet de sidste dage.


en enkelt gammel firkant


En sjov oplevelse, der ikke nødvendigvis behøver slutte her. For mens jeg forventer at enderne holder denne gang, var jeg heller ikke helt så effektiv da det første tæppe, jeg i sin tid lavede, fik hæftet ender og derfor venter endnu et tæppe på optrævling og nytænkning.

Men inden da venter en zebra, der godtnok synger på sidste vers, men bare ikke er slet så spændende som alle tæpperne…

3 kommentarer:

  1. Det blev da rigtig godt ! Herligt at samle det om firkanten fra det gamle.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg tror jeg bliver glad for det :)

    SvarSlet
  3. Very creative design--beautiful!

    :)

    SvarSlet