søndag den 16. november 2008

Fødselsdag


Fødselsdagen er slut!
Jeg tog ikke et eneste billede, bortset fra det her, i et forsøg på at illustrere hvad deltagerne blev spist af med - efter pizza altså :)


Jeg synes jo nok, jeg plejer at tage billeder til fødselsdage, men ikke i går. Til gengæld var det superhyggeligt.
I forhold til billeder, kan jeg også godt mærke at med henblik på senere at skive og billededokumentere, skal jeg også lige lære det :)

Vi startede ved tre-tiden i går, hvor jeg mødtes med en af de to andre mødre og købte ind til fødseldag og hygge og morgenmad. Sidste år holdt vi temmelig fast på formerne med hensyn til ikke at overdænge ungerne med sukker.
Det droppede vi i år, og vendte tilbage til Caféen med både sodavand, slik, chips og 6 æbler (der var bare ikke noget frugt, der var værd at købe!).

Da tredie mor dukkede op, smuttede hun lige igen, og vendte tilbage med mere frugt - så kunne vi alligevel opretholde tankerne om ikke at være alt for usunde :)

Der blev bagt pizza - 8 bradepander, før 15 glade unger kunne indtage bordet og dets glæder.
Derefter var der frit spil i hele Caféen og Klubben. Der blev spillet bordtennis, bordfodbold og billard, sunget karaoke, leget lege i tumlesalen - både noget med dødbold og morder!
Computerne blev frekventeret, og hvis nogen sidder og tror det er en sport kun for en mand ad gangen, så kan de godt tro om igen. Computerspil er meget socialt :)

Undervejs blev de beværtet med mere sodavand - selvom de hellere drak koldt vand fra kander, muffins, slik, frugt og chips.
Vi voksne hyggede og snakkede og hyggede lidt mere, mens ungerne lavede deres. Ingen konflikter - det er nogle dejlige unger.

Engang i løbet af aftenen gik strømmen pludselig - alt blev sort. Selv ude på vejen, så det ud til at nødbelysningen var sat til.
Stearinlys blev fundet frem og så gik alarmen..... Diiiiiiiiiiing - voldsom larm.
Mig ringe til vagtselskabet og få slukket alarmen - så kom strømmen igen.
Gad vide hvad der lige skete?

Ved midnatstid blev de sendt til ro - det betød ikke, de skulle sove. Det skulle have betydet at de, der ville sove skulle have ro til det og de voksne ligeså.... nogle faldt i søvn, andre følte sig generet af dem, der ikke mente at skulle sove... Jeg tror jeg lagde mig omkring klokken fire, for ca tre timer senere at blive vækket af drengene der pænt spurgte om de måtte spille computer.
Selvfølgelig måtte de det :)

Jeg skulle alligevel op og bage boller, for friskbagt brød skal til :)
Pigerne sov alle som en - og måtte alle vækkes lige inden morgenmaden stod på bordet.
Tænk at de kunne :)

Klokken 10 blev alle hentet - trætte og friske på en anden gang.
Hvorefter vi kunne konstatere at så meget sukker fik de alligevel ikke - der var både slik og sodavand tilbage!

Lukke af - sætte alarm - det ville den ikke!!!
Tænker den umotiverede alarm i aftes havde noget med det at gøre?
Kontakte vagtmanden. Han var heldigvis lige i nærheden.
Han kom, så, rystede på hovedet og sagde: "Kør du bare hjem, det ordner jeg."

Hjemme igen.
En fantastisk aften/nat med dejlige unger.
Jeg gør det gerne igen.
Bare ikke lige nu - lige nu vi jeg helst lave ingenting :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar