søndag den 15. juli 2012

Et virkeligt mysterium


Westknit Mystery Shawl 2012


Af alle de mystiske sjaler jeg har begivet mig ud i denne sommer, er det seneste, det eneste, der reelt kan kaldes et mysterium.

Mens alle de andre har haft et klart mål fra start, har jeg ingen ide om hvor Stephen West's ender.

Det første clue er strikket. Der var en del strik, og det har taget mig nogle dage at komme gennem. Det har været et hyggeligt lille stykke strik. Jeg er glad for, at jeg kastede mig ud i noget med farver. Det er altid lidt angsprovokerende, når jeg laver noget med mere end en farve. Men jeg synes det ser godt ud.


Westknit Mystery Shawl 2012


Jeg er fuldt tilfreds med resultatet, og jeg synes det er ret spændende, hvor det bærer hen.

Foreløbig har jeg en lille halvcirkelformet sag, der ikke er stor nok til at nå rundt om min hals, men som til gengæld har nogen meget fine kanter.

Nu venter jeg bare på at det bliver fredag igen...


Westknit Mystery Shawl 2012

8 kommentarer:

  1. Oj oj, ja det ser spændende ud. Mon der følger noget vendestrik senere?? Kan ikke lige gennemskue om det allerede ER vendestrik hihi.

    Jeg ville igang med Daybreak, men blev i rette sursøndagsånd sur da jeg opdagede at jeg skal strikke vrangmasker. DET gider jeg ikke for jeg er vrangvillig i dag HA! Måske en anden dag, eller måske jeg strikker ret hvor der skal strikkes vrang..

    Knuuuus

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette, her er masser af vendestrik. Det er vendestrikken, der får det til at runde :)

      Det bliver selvfølgelig noget andet, hvis du strikker ret i stedet for vrang, men det betyder ikke, at det ikke kan blive godt :)

      Slet
  2. Jeg ville ikke kunne holde ud at vente på næste føljeton. Det er superfede farver du har brugt. Hvor er der smukt på frilandsmuseet. Vi har lige besøgt den fynske landsby, men det her ser da bestemt ikke mindre spændende ud. Og tillykke med datteren. Det lyder til at ha været en skøn dag.
    Hilsen Kis

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen, ind imellem synes jeg også det kan være svært at vente. Men det er en del af charmen :)

      Der er dejligt på Frilandsmuseet. Vi glemmer bare at tage derud. Jeg har aldrig været i den Fynske Landsby, men jeg har set billeder, og der ser også skønt ud :)

      Slet
  3. Det er et mysterium, Pernille. ;-)

    Hvis jeg skulle, ville jeg dog gætte på, at vi skal samle masker op langs den lange kant i næste clue, tror du ikke?

    SvarSlet
  4. Erika, det er også mit umiddelbare bud. Samtidig tænker jeg, at der også skal ske noget langs siderne. Både fordi jeg synes det bør være længere, men også fordi vi ikke skulle lukke maskerne af.

    Det er spændende :)

    SvarSlet
  5. Ja, der er ikke meget hjælp at hente i opskriften om hvor det bærer hen ad..... Men det bliver flot! Fine farver.

    SvarSlet
  6. Christunte, ja det er spændende, og jeg synes det tegner rigtig flot :)

    SvarSlet