lørdag den 14. juli 2012

Hvilken side er bagerst?


Emilie har længe ønsket sig nye gamacher. Jeg har for længe siden købt stof - og vasket det. Siden er det aldrig kommet længere.

Efter at have lovet og lovet, tog jeg mig endelig sammen for et par dage siden. Fik klippet mønster og stof, for siden at finde overlockeren frem og få de to ben til at hænge sammen.

Selvfølgelig havde jeg ikke elestik nok, så efter gårsdagens morgenmad med uddeling af mere anvendelige gaver, end det fine stykke papir, kunne jeg slå to fluer med et smæk og hente både cykel og elastik.

Cyklen, der endnu engang måtte en tur til cykelsmeden, efter ventilen pludselig ikke længere hang fast i slangen. Et hul vi ikke selv kunne stoppe og en operation der kræver afmontering af et baghjul, der med rullebremser og anden teknik, ikke lige lader sig klare på egen matrikel.

Nu kan den forhåbentlig lide igen.


Nem adgang til for og bag


Gamacherne blev færdige, og tilført et lille stykke bånd fra skuffen med den slags, for at lette påklædningen på travle skolemorgener. Et bånd, der vækkede glæde hos Emilie, der ikke lige synes det var til at se forskel på for og bag.

Siden blev de taget i brug, godkendt og var med da dagen, helt efter Emilies forskrifter, endte i Søndermarken med sushi - og en lille smule regn på det medbragte tæppe.

12 kommentarer:

  1. Tak for i dag, Pernille. Det var hyggeligt at møde jer begge to... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Mia. Det var også hyggeligt at møde dig :)

      Slet
  2. Hvor er det flot, at du kan sy gamacher! Tak for i dag til jer begge to! Det var dejligt at se dig igen, Pernille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame. Det var rigtig hyggeligt og en god ide at mødes i det fri :)

      Slet
  3. Tak for idag, dejligt at få lov at møde jer!

    SvarSlet
  4. Forsinket tillykke med hende! Flot at du har syet gamacher. Det er vist ikke det nemmeste?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christunte.
      Personligt synes jeg gamacher er noget af det nemmeste at sy. Tre sømme, noget oplæg og en elastik i taljen. Og så endda i noget stof, der ikke behøver være helt præcist, for at ende pænt :)

      Slet
  5. Hvor var det hyggeligt at være til blog-træf. Jeg er glad for at jeg kom med og fik snakket lidt om det ene og det andet - var det ikke også interessant at høre om madlavning i det gamle køkken? Tak for i dag til jer begge to :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak Donald. Jo, jeg synes damerne var skønne. Min baggrund som håndarbejdslærer fornægter sig ikke her. Jeg synes netop det håndværksmæssige i hjemmet er det mest spændende sådan et sted. Det gælder både med nål og tråd og madlavningen :)

      Slet
  6. *Tak for i går til jer begge to. Viser du din taske på bloggen, når den er færdig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak Kisser. Du kan tro jeg viser, når jeg er færdig. Også selvom det er et tæppe :)

      Slet