torsdag den 6. september 2018

Onsdagsmasker


Onsdag var det pigernes tur til at spille fodbold.

Det er ikke altid nemt at samle pigehold, og derfor var der frit valg alle hylder, alle kunne være med, uanset klassetrin, så længe de går i Klub.

Vi kunne have haft to hold med, så mange stilede op, men vi havde kun tilmeldt et hold, så vi hvde bare rigtig mange udskiftere. På papiret var de nok det dårligste hold, flere har ikke det store begreb om fodbold, men de gik til den og var så superseje.

De startede temmelig klumpspillende, og endte med et reelt spil. De var ude i mere end en nervepirrende straffesparkskonkurrence og endte med en fjerdeplads mellem seks hold.

Dermed spillede de sig ikke kun til æren, med holdånd og energi. De har også håneretten over drengene i morgen. En ret de nok skal gøre brug af, når de møder drengene der i går ikke nåede nær så langt, til trods for at drengene på papiret var bedre end pigerne.

















Læse:

Jeg giver Christunte ret: Harry Potter og det forbandede barn er en mærkelig bog, der bliver lettere at læse og har mere action når man runder halvvejs. Alligevel gav den mere og mere mening, som siderne blev vendt.

Nu har jeg læst den. Så kan jeg hakke det af.

Jeg kunne godt have kastet mig over en krimi, som den næste bog, men da jeg fandt Bernard Cornwells Det sidste kongerige, fik jeg lyst til at læse med.

En gang sidste år fandt jeg The Last Kingdom på Netflix og følte mig godt underholdt. Det gik ikke op for mig, før jeg fandt bøgerne, at historien bygger på en serie bøger. Det gik dog op for mig, at serien bygger på faktiske personer og delvise hændelser fra dengang Vikingerne hærgede England, der bestod af mange kongerier og Kong Alfred forsøgte at samle rigerne til et.

Jeg ved godt hvad der skal ske, for jeg har set de første to sæsoner af serien, den er umiddelbart fint skrevet og underholdende. Jeg er ikke nået så langt, så det er svært at sige ret meget om hvorvidt den er værd at læse, jeg er stadig kun ved indledningen...

Jeg håber bare det enten handler om at indledningen er lidt langvarig eller at jeg er mere træt end jeg går rundt og tror, når det er lykkedes mig at falde i søvn over bogen tre aftener i træk...


Strikke:

Tæppet til Oscar skal være færdigt om tre uger. Jeg har lavet en plan over hvor langt jeg skal være nået hver fredag, for at være sikker på at nå det. Foreløbig er jeg forud.

Det gør ikke noget. Tvært imod.

Jeg er snart halvvejs med dinoen, og glæder mig til at starte på den anden halvdel. Der er knap så meget tællearbejde, for hoved og hals fylder ikke meget.

Jeg synes det tegner rigtig godt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar