søndag den 16. september 2018

Erantis Hals


Generelt insisterer jeg på billeder af færdige projekter med model. Bare ikke når det gælder børnetøj, og det modtagende barn endnu ikke kan være i det færdige stykke tøj. Eller ikke lige er til at få med på ideen.





Men når der så lige pludselig opstår en mulighed, gælder det om at gribe den. Det gjorde der i går, og derfor kan jeg vise både billeder med og uden barn i sidste uges små projekter, der gled af pindene i langt højere fart, end jeg havde forudset.

Og det med mulighederne er bestemt også grunden til at jeg har kedelige billeder af en kjole liggende, som endnu ikke er blevet præsenteret - det kunne jo være der pludselig opstod en mulighed. På den anden side er kjolen nok lige lidt større end jeg bilder mig ind.

Såh...





Men altså. Sille spurgte pænt efter en halsedisse. Jeg havde lige set en, og tænkte at resterne af garnet fra tæppet til Rose snildt kunne bruges til lige det. Jeg fandt billede af min udvalgte model frem, moderen lød tilpas imponeret og mandag aften slog jeg op. Tirsdag morgen var den færdig.

Det var noget hurtigere end jeg havde forudset - og jeg nåede altså at sove undervejs. Tilbage var nok garn til en matchende hue - men den får sit eget indlæg - så inden ugen var slut, var der et helt sæt.

Rose fik begge dele i går. Sille synes hun så afsindig sød ud med det på, og jeg nåede at bruge barnet som model, inden jeg satte hende i barnevognen og trillede derudaf.









Design: Erantis Hals af Knitting for Sif.


Garn: Pernilla fra Filcolana i farven Isabella. 100% ren ny uld.

Der gik hele 34 gram til varme om små halse.





Pinde: 3½ og 4 mm. Jeg brugte strømpepinde til ribben og skiftede til en 40 cm rundpind, da jeg fik gang i mønstret.


Størrelse: 2 år.

Mit garnvalg har en lidt længere løbelængde end originalgarnet, så jeg håbede at den mindste størrelse ville passe Rose. Specielt fordi hendes hoved er lidt større end normalen.





Bemærkninger: Det er en fin opskrift, let at følge.

Som udgangspunkt gjorde jeg som der stod, det irriterede mig bare at sammenstrikningerne der danner spidserne på blomsterbladene ikke er symmetriske - men det er der råd for...


Har du lyst til at se flere billeder af halsedissen, kan den ses lige her på Ravery.





2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare et fint og sødt sæt, der passer til det sødeste barn.

    SvarSlet