søndag den 23. september 2018

Poncho til Victoria


For en del år siden strikkede jeg en poncho til min søster.





Inden da snakkede vi en del frem og tilbage om hvordan den skulle se ud, vi kiggede billeder og jeg endte med at lave noget, hun synes var perfekt.

Hun fik bare aldrig rigtig brugt den.


I foråret, inden den lange sommer, fandt hun den frem og brugte den flittigt. Victoria så den og spurgte temmelig interesseret ind til hvor den var købt. Stor var overraskelsen efter sigende, da det gik op for hende, at den havde jeg lavet.

Sådan en ville hun gerne have - og hvem kan sige nej til det?







Jeg havde den med i går, som en forsinket fødselsdagsgave. Det er fire uger siden hun fyldte år, dengang lå den herhjemme og ventede, men da vi ikke så hinanden, måtte den vente.

Måske var jeg lidt streng. Men hun fik kun pakken mod at båd hun og hendes mor efterfølgende ville stille op til photoshoot, så jeg har forevigelser af begge ponchoer - i to forskellige størrelser.

Det gad de heldigvis godt.












Design: Poncho med snoninger i to størrelser, udregnet af mig.


Garn: Rasmillas yndlingsgarn lagt dobbelt. Til den lille gik der 354 gram, mens den store krævede 542 gram.

De er begge grå, den ene lidt mørkere end den anden. Jeg brugte koks til min søsters og bly til min nieces.


Pinde: Rundpind og strømpepinde 4½ mm.


Størrelse: Jeg har noterne liggende et sted, men kan ikke lige finde dem. Jeg tænker de dækker en størrelse small og en størrelse large ganske godt.





Bemærkninger: Jeg strikkede til min søster uden de store overvejelser, og brugte den gamle som forlæg for den nye, sammen med udregninger, så den ville passe.


Har du lyst til at se flere billeder af ponchoerne, kan de ses lige her på Ravery.
(Der findes også en projektside for den første poncho, men det er de samme billeder...) 





2 kommentarer: