mandag den 16. juli 2012

Nød lærer nøgen kvinde...


Frilandsmuseet, juli 2012


Det tager længere tid at trække stikket og tage ud i det blå, end jeg lige gik og troede. Planlægning, fremskafning, hentning og pakning er dele, som nogen gange tager længere tid end først forventet.

Det gør ikke noget. Vi hygger og tager tingene helt som de kommer. Anders er gået i køkkenet, for at kaste sig over et par foreller, noget rødvin og en masse spændende grøntsager. Jeg ved det bliver godt. Anders er god i et køkken.

Imens har jeg fundet en stoppenål frem. Leftien er færdig, og nu venter et utal af løse ender.


"rundpinde"-løsning


Jeg opgav at finde en længere pind i en størrelse der passede. Løsningen blev derfor noget utraditionelt. Resten af strømpepindesættet blev inddraget, og efter først at have delt maskerne over to pinde, endte jeg med at fordele maskerne over tre.

For ikke at risikere maskeflugt, blev de hvilende pinde forsynet med dupper i enderne. Resultatet var en art knap så bøjelig rundpind, hvorpå jeg kunne strikke frem og tilbage. Det krævede lidt mere logistik end en almindelig rundpind. Skiftene mellem de enkelte pinde, krævede også lidt mere tid.

Det er en brugbar løsning, men ikke en jeg umiddelbart vil foreslå.

4 kommentarer:

  1. Det lyder dejligt med foreller, noget rødvin og en masse spændende grøntsager til! Dit strikketøj er bare så smukt :-)

    SvarSlet
  2. Det var godt Madame. Også selvom Anders mente der var både det ene og det andet i vejen :)

    SvarSlet
  3. Smukke farver du strikker din Leftie i.

    SvarSlet
  4. Tak Irene. Jeg fandt et nøgle med et flot farveskift, der helt af sig selv leverer farverne :)

    SvarSlet