søndag den 30. oktober 2011

Hygge i uhyggens hus


Karina inviterede indenfor til strik, hygge, snak og kage. Jeg møder gerne op, det samme gjorde resten af de strikkende. Med børn og mand ude af huset, var rammerne sat til kagling af allerhøjeste karakter.


I uhyggens hus


Nu er det bare sådan, at Karinas hus, siden jeg var der sidst, er blevet en del mere uhyggelig. I aftes var det indhyllet i uhygge og husets nuværende familie viste deres mørke side frem. Så det var med noget bæven at tærsklen blev overtrådt.

Allerede udenfor stod det klart at uhyggen absolut ikke havde forladt grunden. Gravsteder med suspekte navne omgivet af lygter og spindelvæv fulgte hele vejen til hoveddøren, hvor edderkopperne også havde haft travlt.

Indenfor hang guirlanter af spindelvæv, besat med kryb, der fik Henriette til at skrige højt. Husets beboere havde dog fundet deres langt hyggeligere side frem, og bænket i sofaerne fandt vi strikketøjet og de noget mere hyggelige samtaleemner.


I uhyggens hus


Omgivet af blodskudte øjne, rottetarme, edderkoppeæg, sygeliggul kage og blodige drikkevarer, sad vi derefter nok så glade og strikkede, snakkede og hyggede.

Jeg tager altså hatten af for al den uhygge, Karina og Karsten sådan lige fik stablet på benene for en enkelt aftens skyld. Og så har jeg ikke engang set den halvrådne mand, der efter sigende rejser sig fra en grusbunke ude i haven.


I uhyggens hus

7 kommentarer:

  1. Det var bare en super eftermiddag. Hurra for Putz'erne.

    Knuuus :-))

    SvarSlet
  2. Åh... I skulle være blevet til det blev mørkt! Det var først der det for alvor blev uhyggeligt ;)

    KH Karina

    SvarSlet
  3. Det synes jeg også, Henriette :)

    Karina, vi skulle selvfølgelig være blevet til rundvisningen, og ved selvsyn have set manden i grusbunken... På den anden side, havde jeg ikke tørt tøj med :D

    SvarSlet
  4. En turkis kage! Fantastisk:-) Og øjenkagerne - scary!

    SvarSlet
  5. Irene, hun har været ret kreativ, og det hele smagte rigtig godt :)

    SvarSlet
  6. Det ser jo fuldstændigt fantastisk ud... Sikken en kreativitet!
    Den der gule kage med øjenæbler er særligt "smuk".

    SvarSlet
  7. Det synes jeg også Christunte :)

    SvarSlet