fredag den 7. oktober 2011

Flammable


Så lykkedes det!


Flammende halvhandsker


De sidste mange dage har jeg siddet med næsen i computeren og brugt oceaner af tid på at omdanne noter og aflejringer bagerst i hjernen til en opskrift.

Anders’ flammende halvvanter er udkommet og nu mulig at genskabe for alle, der skulle have lyst. Det lykkedes at oploade både en engelsk og en dansk version af opskriften, så alle har mulighed for begge dele. Jeg ville gerne have afprøvet om det virkede, men jeg kunne ikke. 

I første omgang afviste paypal at modtage betaling, da de kunne se jeg forsøgte at betale fra designerens konto. Da jeg så i stedet forsøgte at bilde databasen ind, at jeg ingen paypalaccount har, og derfor gerne ville betale direkte med kreditkort, var det heller ikke godt nok. For selvfølgelig kunne databasen ret hurtigt konkludere at mit visa er tilknyttet en paypalaccount…

Heldigvis kunne jeg få andre til at afprøve, og nu ved jeg at købet giver rettighed til både en dansk og en engelsk udgave af opskriften. Jeg tænker at det kan være rart, hvis man ikke lige behersker det ene eller det andet sprog.


Flammende halvhandsker


Flammerne er Anders’ ide. Jeg gjorde bare som han sagde – og selvom det ikke blev som han havde forestillet sig, er han ret tilfreds med resultatet. Det er altid rart.

De er allerede brugt godt og meget. Kolde efterårsmorgener er gode med varme om hænderne.



Design: Flammable - flammende håndledsvarme. Min egen opskrift.

Garn: Supersoft fra Holst garn. Anders valgte farver og valget faldt på Ember og Heath.

De er strikkede med to tråde af både den ene og den anden farve. To halvtredsgramsnøgler var lige præcis nok til to par håndledsvarme i omvendte farver.

Anders synes så det er bedst med en af hver farve, når han har dem på. På den måde er der så lagt op til flere forskellige kombinationsmuligheder.


Flammende halvhandsker


Pinde: Strømpepinde 3 og 4.

Størrelse: One size. De sidder fint på Anders’ hænder og samme maskeantal pryder normalt også Ungersvendens hænder – blot uden flammer.

Bemærkninger: De har været længe undervejs. Der har været trævlet lige så meget op, som strikket. Men det har været en fin udfordring, og da først alting fungerede, gik det som en leg.

Har du lyst til at se flere billeder af flammerne, kan de ses lige her på Ravelry.



Har du ikke lige mulighed for at finde forbi ravelry, er det også muligt at købe opskriften her. Den koster 3$, som omregnet lige nu er omkring 17,- kr

2 kommentarer:

  1. Sådan! Jeg køber en dansk lige om lidt. Tak fordi du gad, Pernille, og rigtig god weekend til Jer :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak og i lige måde, Anita :)

    SvarSlet