fredag den 8. januar 2010

En vinterrose


varme om ørene

vinterroseEt par centimeter mere end nødvendigt og en tur på fyrre grader i maskinen. Jeg håbede de stadig passede og heldige mig, det gjorde de.

Sat udenom stropperne og stoppet ind foroven, sidder de godt fast og falder ingen vegne.

Inspireret af victoriatidens store hatte med overdådige sløjfer lige under kindbenet, fandt jeg opskriften på en rose. I bedste Jane Austenstil er jeg klar til varme, når festen i aften for hundreder af teenagere er slut, og jeg i måneskinnet (hvis ellers der er noget sådan) kan cykle hjemefter behørigt pakket ind.

12 kommentarer:

  1. Hvor ser du godt ud...
    God fornøjelse i aften :-)

    SvarSlet
  2. Det er da den sejeste og fineste romantiske cykelhjelm :)
    KH Mette

    SvarSlet
  3. Du må da danne mode i København,hvor ser du bare godt ud.God fornøjelse med festen i aften :-)

    SvarSlet
  4. Flot billede :-). Sej cykelhjelm :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  5. :-) Hvor er du altså sød med de blomster ved ørene Pernille.

    Ingen kan vist slå den hjelm, når du sådan kommer kørene.

    Rigtig god dag og knus
    Henriette

    SvarSlet
  6. SUPERSMART og god fornøjelse i aften :-)

    SvarSlet
  7. Genialt !!
    Og du ser skøn ud :-)

    SvarSlet
  8. Den er godt nok smart, man skal næsten vide at der er en cykelhjelm inden under.
    Stil, yes det kan vi li' :-)

    SvarSlet
  9. Du får mig til at tænke på en bekendt, jeg havde i mine unge dage. Hun var meget praktisk. F.eks. så brugte hun tid på at udregne rumfanget på deres affald og hvordan det kunne masses mere sammen, så de kunne rekvirere en mindre affaldscontainer og dermed spare penge. Det der dog gjorde mest indtryk på mig, var den gang hun klippede ponponen af sønnens lille tophue og syede tryknap i henholdsvis afklippet ponpon og selve huen. Så kunne hun nemlig knappe ponponen af, stikke den i sin frakkelomme, give knægten cykelhjelm på, cykle i vuggestue, tage cykelhjem af, tage ponpon op af frakkelommen, knappe den på knægtens hoved - smæk- og aflevere ham med ponpon og det hele.

    Jeg var helt færdig af grin. Bare det at udtænke den seance var imponerende. Selv havde jeg da bare strikket/købt en hue uden ponpon :-)

    I dit tilfælde tror jeg, at jeg ville have fortsat med røde cykelfrostører :-)

    SvarSlet
  10. smart, og smart ide. Kun viljeg sige, at den iøvrige flotte cykelhjelm skal sidde længere ned i panden. Den skulle gerne skærme din pande, det er jo ikke en hat.....

    SvarSlet
  11. Tusind tak skal I have allesammen.

    Susling, tak for et godt grin.

    I øvrigt vil jeg sige, at mine ører er forfærdlig sarte og gør ondt, hvis ikke jeg skærmer dem på kolde vinterdage. Og hjelmen sandelig også sidder længere ned i panden, når jeg kører. Det er bare svært både at fotografere og se og have hjelmen på samtidig :)

    SvarSlet
  12. Det er en genial idé. Jeg tror, jeg vil prøve at gøre den efter, selv om jeg aldrig har prøvet at filte før.
    Strikker du rundt, eller syr du sammen efter filtning? Vil lagene ikke komme til at hænge sammen under filtningen, hvis den er rund?

    SvarSlet