torsdag den 5. marts 2020

Gnome is where you hang your hat


Det er et par måneder siden jeg fadt over et fremtidigt mysterium, der ville frembringe en lille strikket gnom. Gnomer er vist ikke det samme som nisser - heller ikke selvom de har spidse hatte.

Jeg er ikke sikker, men jeg har en ide om at nisser hører til i Skandinavien og alfer og gnomer er større ude i den store Verden.

Måske tager jeg fejl.





Uanset, nåede jeg at glemme alt om den der lille figur, og nåede også at få et par afsnit, som jeg aldrig fik startet før dagen inden vi tog til Berlin.

Det var meget korte afsnit. Den lille gut var delt i ikke mindre end elleve dele over et par uger. Altså ikke ret meget ad gangen. Jeg nåede de tre første afsnit inden vi pakkede os sammen, undervejs i ferien indløb yderligere to dele, og selvom jeg ikke havde figuren med, var det temmelig nemt at indhente det forsømte, da vi nåede hjem igen.

Det var faktisk lidt hyggeligt med så små dele.





Nu er den færdig, jeg aner ikke hvad den skal, men det er faktisk heller ikke så vigtigt.

Her er det vist fornøjelsen der tæller.

Der kommer vistnok en ny føljeton til sommer. Den kunne jeg godt finde på at hoppe på.


Hvis jeg opdager det.











Design: Gnome is where you hang your hat af Imagined Landscapes.


Garn: Uldne rester fra gemmerne. Der var lidt af hvert - i alt 23 gram.


Pinde: 2½ mm små strømpepinde.


Størrelse: Figuren er onesize, men kan selvfølgelig ændre størrelse alt efter garn og pinde.

Min endte med en højde på 19 cm (med hatten nede - med hatten oppe er den 45 cm lang). Den har en diameter på 8½ centimer på det bredeste sted og vejer, inklusive fyld, 42 gram.





Bemærkninger:

Hyggelig - med 3 små ændringer:

  • Jeg strikkede armene stribede, skiftede farve for hver omgang.
  • Jeg syede næsen sammen på tre sider, stoppede den ud og rynkede den sidste side sammen, inden den blev syet fast i skægget.
  • Jeg droppede sidste clue - en sweater. Jeg synes den allerede havde sweater på.


Har du lyst til at se flere billeder af gnomen, kan den ses lige her på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar