tirsdag den 14. januar 2020

Masker på en onsdag - Uge 3


Vi havde forældreaften i aften. Stegt flæsk og persillesovs.

Det er efterhånden blevet en tradition, at vi ganske kort inde i det nye år byder på netop den ret. Første gang kaldte vi det nytårskur, havde dresscode, og mødte alle op i galla og lange kjoler. Det blev alligevel for besværligt, så vi holder fast på navnet og kommer i det, vi nu har lyst til.

Det er der heldigvis mange, der har lyst til. Altså mødte både gamle og kommende nye børn og forældre op til en aften i hyggeligt selskab, hvor man slipper for madlavningen og bruger et par timer i selskab med andre børn og forældre.

Vi har heldigvis nogle klasser, hvor forældrene går godt i spænd. Så mens børnene dansede disco og forældrene snakkede, var der masser af tid til at vaske alle bradepanderne af, så de ikke venter i morgen, ordne komfuret og skræmme et par af de kommende nye fædre, da de kiggede lidt nærmere på Bob og Olga - Nej tak! De skulle ikke holde.


Onsdag blev en lang, men også hyggelig dag, og i morgen venter endnu en af de lange - det samme gælder torsdag .- og så er det næsten weekend.

















Læse:

Bogen skrider frem. Lige nu er Kong Alfred fanget midt i en sump, mens de danske vikinger har indtaget hans land. Uthred gør alt hvad han kan for hjælpe sin konge med at vinde landet tilbage - en konge han med mellemrum er tilhænger af og modstander til.

Det kan være svært at vælge side, når man er ung, krigslysten, egenrådig og kongen gudsfrygtig og stoler for meget på sine kedelige, naive præster.


Strikke:

Da min sjove fætter spurgte pænt - og måske lidt for sjov - om jeg ville strikke ham en flok karklude, var min første tanke, noget i retning af: Jeg har så meget bomuldsgarn at jeg ikke kan lukke låget på min kasse med bomuldsgarn... Og så sagde jeg ja.

Jeg har fundet en hel del af bomuldsgarnet frem, forsøger at slippe af med de mindste rester og mest brugte nøgler først, inden jeg tager hul på endnu ikke åbne nøgler.

De første fem klude efter den gennemprøvede, og tilrettede opskrift er færdige. Jeg har en plan om ti.

Desværre tror jeg ikke at ti karklude, vil betyde et indhug i mængden af bomuldsgarn, der gør nævneværdig forskel i forhold til det med at lukke låget på kassen.

Måske fortsætter jeg efter de første ti. Der er jo altid brug for karklude.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar