tirsdag den 2. april 2019

Hindbær


Eller blåbær.

Det var ikke med vilje hindbærkjolen kom til at ligne et blåbær.







Kjolesæt nummer to er også fra frugtbogen. Denne gang tog jeg fat i hindbærkjolen. Det irriterede mig lidt at der i hæftet ikke står beskrevet et eneste sted, hvordan boblemaskerne hækles.

Så jeg gjorde som jeg fandt for godt, og kunne godt se at mine bobler blev noget mindre end boblerne på billederne i hæftet. selvfølgelig fandt jeg en vejledning for ganske kort siden - så hvis andre har brug for hjælp... Jeg synes ellers jeg havde forsøgt at finde det.

Det er også lige meget. Jeg kan godt lide mine bobler.









Design:  Hindbærsæt af Louise Grimm Hansen fra Frugtkjoler - Fies Univers.


Garn: Bomuldsgarn fra kassen med bomuld.

Der gik 30 gram til hele sættet.


Hæklenål: 3 mm.


Størrelse: Onesize - størrelse Alma





Bemærkninger: Belært af vandmelonkjolen valgte jeg at hækle rundt i stedet for frem og tilbage, og øgede maskeantallet lidt forskudt for midterlinien, så nye bobler voksede frem i fornuftigt mønster.


Har du lyst til at se flere billeder af kjolen og resten af sættet, kan det ses lige her på Ravery.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar