mandag den 3. december 2018

Farmordage


Jeg synes Amalie er vildt sej. Uanset om hun gennemfører eller ej, er jeg imponeret.

Hun har planer om at gennemføre en halv ironman. Daniel er med, ønsker sig i øvrigt en babyjogger, og de vil gøre det sammen.





De har fået adgang til motionscentret ved svømmehallen og Amalie er startet med at træne hver anden dag. Daniel passer babyen imens. Hvornår han skal træne er ikke besluttet endnu.

God ide, vil de fleste tænke og her er jeg helt med. Men så er det sejheden slår ind. For en ironman kræver ikke kun løb og cykling - hvilket hun har helt styr på. Løb er velkendt og hun har før trænet op til at cykle fra København til Skagen. Men hun skal også svømme.

Amalie kan godt svømme - eller som hun siger; Jeg kan holde mig oven vande, jeg flytter mig bare ikke...





Her kommer jeg ind i billedet. For Daniel har lovet at hjælpe hende med at lære at bevæge sig i vand, og jeg har lovet at passe babyen imens.

Planen er mandag aften. Vi startede i dag. De unge svømmede - seje Amalie trænede lige først, og Daniel afleverede Oscar her. Da tiden i vandet var slut, kom de tilbage, fik aftensmad og en masse snak, inden de pakkede baby og sig selv og gik hjemad.

Det kan godt gå hen og blive hyggelige mandage.

Også selvom de to timer, med god hjælp fra Emilie, var hårdere end jeg forventede.









Men åbenbart ikke hårdere end jeg er kommet til at love at passe ham hele weekenden.

Jeg er bange for, at jeg bliver klogere...





4 kommentarer:

  1. Farmor/bedstemor dage er bare de bedste, men du har ret, man er lidt træt bagefter. Det lyder så hyggeligt med sådanne mandagsaftaler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, min mor havde mine børn en gang om ugen. jeg har altid tænkt at jeg skulle gøre det samme :)

      Slet
  2. Jamen altså hvor er han bare sød {;o) og det kan du da sagtens klare ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt Lona - så må jeg sove, når jeg bliver gammel :)

      Slet