fredag den 13. juli 2018

Solskin i Søndermarken


For fjorten dage siden holdt Emilie fest og blev fejret for de første to dekader.





I dag har hun fødselsdag. I dag runder hun tyve. Og i dag havde hun inviteret på sushi i Søndermarken.

I selskab med det hjemlige klientel, mormor og Annelise og Sille og Rose.

Vi fandt bænke i skyggen, spiste til vi ikke kunne mere og nød vejret og snakken der gik let i solskinnet.

Nu er vi hjemme, dagen har været lang - nok længst for Emilie, der startede tidligt i praktikken i SFO, blev sunget for og legede med børn i ridderudstyr.





Vi andre har været noget mere tilbagelænede, men har også nået en hel del. På søndag tager vi til Stockholm, jeg glæder mig, og selvom det kunne være fint bare at stoppe det nærmeste i kufferten og drage derudaf, kræver det alligevel lidt forberedelser.

I morges sagde jeg tillykke, og Emilie returnerede med at fortælle at nu har jeg ikke længere teenagebørn, og med en farmortitel inden for rækkevidde, er der ingen vej tilbage :)


Tillykke min Tøs!




8 kommentarer:

  1. Glæd dig så meget til Stockholm, er lige kommet retur. Og der er skønt.

    SvarSlet
  2. Tillykke med Emilie, som tiden dog iler. Rigtig god tur til Stockholm, det er en dejlig by.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, jeg har ikke været i Stockholm siden jeg var barn. Jeg husker byen som dejlig :)

      Slet
  3. Tillykke med Emilie. God tur til Stockholm , ja der er 30 år siden jeg var der sidst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lykke, jeg tror det er tættere på 40 år siden, jeg var der sidst :)

      Slet
  4. Tillykke! Ingen teenagere, men derimod barnebarn på vej! Det er da en helt ny æra.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak christunte, det er det. Jeg er bare ikke helt sikker på hvor meget jeg har fulgt med. Men det kommer vel - måske det er noget med at vokse med opgaven :)

      Slet