tirsdag den 16. januar 2018

Side efter side


Emilies praktik slutter på fredag. Det har helt sikkert været skønne dage sammen med både børn og voksne, som hun har haft glæde af. At hun kommer til at savne dem, er der ingen tvivl om.





På mandag er hun tilbage i skole. Lige på og hårdt. Der er allerede indløbet lektier i form af syv kapitler i en af lærebøgerne. Syv kapitler! Der skal læses mellem arbejdstimerne i thebutikken i weekenden.

Med skolestart har hun bestilt et nyt penalhus. Ligesom dit - bare en tak større på hver led - Tak. Lød bestillingen. Det skal være lyserødt, og kan du finde ens lyse lyserøde nuancer? Fortsatte hun.

Hun fik bunken af gamle ugeblade og rev selv side efter side ud, kom med de valgte sider og udmeldingen om, at det er fint felterne har forskellige nuancer.


Det kan godt være der er meget lyserødt i gamle ugeblade, men sjældent i samme lyse tone...





Jeg er ikke startet endnu. Det skal nok blive færdigt, men det er ikke sikkert, hun får det med på mandag.. men jeg har fundet mønstret frem.

Eller mønster er måske så meget sagt. Min tegning og optælling af hvor mange stykker papir, der skal bruges til sådan et penalhus in spe. Rækkevis optælling, fordi det virker - også selvom det højst sandsynligt ingen mening giver for udenforstående.   

Er det ikke tit sådan med mønstre?





Måske skulle jeg begynde at kigge lidt nærmere på det.

Bare fordi jeg kan.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar