onsdag den 3. januar 2018

Onsdagsmasker


Joining Ginny at Small Things for Yarnalong.


---------------------------------------------


Efter det meste af et år, har Ginny besluttet at tage legen op igen - denne gang en gang om måneden. Den første onsdag. Siden hun stoppede har jeg leget med mig selv, glæder mig over at få strik på bloggen, selv i perioder hvor jeg ellers ikke synes der er så meget at vise, og oplever næsten at glæde mig til det ugentlige indlæg.


Selvom jeg leger videre for mig selv hver uge, vil jeg også gerne være med sammen med alle de andre en gang om måneden. Den ene gang giver endnu en udfordring, for det er her jeg finder alle mine talenter ud i engelsk frem, og forsøger, med mere eller mindre held, at lave en fornuftig oversættelse af den danske tekst.
















Read:
I am reading New York by Edward Rutherfurd. I really like his universe of history combined with fiction. Right now I am in the midst of the 18' century, England is ruling, the city only takes up a small amount of Manhatten and people are dissatisfied. The War of Independence is just around the corner. Remembering history I suppose the Civil War will come next.




Knitting:
Last year I made a sweater for my dad. Based on the notes I wanted to upgrade, make new details and ultimately a pattern. I decided to knit to both my son and husbond, starting with the one to my man.
sadly my thoughts about sleeves knitted along with the body did not match my calculations on stitches and increases, and I had to unravel three whole skeins of yarn before almost beginning from the top.

Luckily the yarn is a wonder to knit.


--------------------------------------


Læse:
Jeg nyder at læse New York. Jeg er nået til midt i 1700tallet, byen fylder stadig ikke meget af Manhatten og England har overherredømmet over kolonierne. Men stemmer fylder og uafhængighedskrigen lurer lige om hjørnet. Så vidt jeg husker historien kommer borgerkrigen senere.


Strikke:
Jeg nåede helt ned under ærmegabet, før jeg kunne prøve og konstatere at de tanker jeg havde gjort mig om medstrikkede ærmer, antallet og tætheden af udtagninger ikke passede særlig godt sammen. Det betød at jeg trævlede noget nær tre fulde nøgler garn op, og viklede til fine bolde, før jeg kunne startede forfra - cirka.

Det tegner godt nu, og det er heldigvis dejligt garn at strikke af.



Se eventuelt hvad andre læser og bruger garn til her.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar