onsdag den 13. april 2016

En flodhest til en lille ny


Selvom Ungersvendens gode veninde, der lige er blevet mor, og holdt barnedåb i søndags, kun er godt et år yngre end jeg selv var, da jeg fik barn, gippede det alligevel en smule i mig, da jeg pludselig stod over for tanken om, at jeg faktisk har børn i den fødedygtige alder.


Pink Happy Hippo


Der er nu ingen af dem, der har planer om forøgelse lige om hjørnet, men at det kommer en dag, er på ingen måde udelukket.

Det skulle dog ikke afholde mig fra at sende en lyserød flodhest med Daniel til fest. Den nåede at blive færdig bare et par dage før, og Ungersvenden kom forbi lørdag og hentede fint indpakket dyr. Jeg tror bestemt at både forældre, gæster og barn havde en dejlig dag, og jeg ved med bestemthed at den pink krammemulighed allerede er taget i brug.

Endda fra moderen selv.

Jeg kan godt lide at give gaver. Når de bliver godt modtaget er det allerbedst.








Design: Happypotamus the Happy Hippo af Heidi Bear.


Garn: Bomuldsgarn i pink og lilla variationer samt en lille smule sort til øjne. Flodhesten er som sædvanligt stoppet med fiberfyld fra en IKEApude.

Der går cirka 139 gram garn til en pink flodhest.


Hæklenål: 2½ mm.


Størrelse: Færdig og stoppet vejer flodhesten 503 gram. Den er 35 centimter lang, 13 centimeter bred og 17 centimeter høj.


Pink Happy Hippo

Pink Happy Hippo


Bemærkninger: Den eneste forskel fra mønstret er øjnene. Jeg har ikke syet øjne på, men i stedet hæklet midtercirklerne på øjenblomsterne sorte. Det gør dyret babyegnet og uden mulighed for at bide små ting af.

Jeg var i tvivl om ikke den mørke lilla mod sorte midtercirkler ville blive for mørkt, og besluttede derfor at rykke alle farver en tak i øjenblomsterne. Jeg er stadig i tvivl om jeg er helt tilfreds med resultatet. Og om jeg kunne finde på at ændre farver på den lige den måde en anden gang.

At lave sorte midtercirkler som øjne er jeg til gengæld ikke færdig med. Jeg forestiller mig at tiden vil skabe masser af muligheder for flere babyegnede projekter og her er medhæklede øjne langt bedre end påsyede.


Pink Happy Hippo



Har du lyst til at se flere billeder af flodhesten, kan den ses lige her på Ravery.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar