mandag den 11. maj 2015

Fold en rose


Victoria skulle selvfølgelig have en gave. Valget faldt på cool cash.


Foldede roser

Foldede roser


Det er efterhånden længe siden jeg så Aslaugs anvisninger på hvordan man folder roser af halvtredsere. Lige så længe har jeg vidst at de skulle danne grundlaget for Victorias konfirmationsgave.

Jeg havde sekshundrede kroner eller tolv halvtredsere. Jeg ville gerne have endt med en stor buket, som den Aslaug har vist frem, fyldt med halvtredsere, men det holder mit budget ikke til.

I stedet allierede jeg mig med to forskellige farver lilla papir og foldede tyve roser hvoraf tolv indeholdt en pengesedel. jeg fandt en vase i den lokale genbrug og en dusk grønt hos blomsterhandleren. Jeg havde også taget cellofan med, men jeg synes det blev for meget at pakke buketten ind, så jeg endte med bare at stille den på gavebordet som den var.


Foldede roser


Jeg brugte blomsterpinde til stilke. Jeg købte et bundt med ti pinde på fem og halvfjerds centimeter, fik Anders til at halvere dem og svøbte grøn blomstertape om.

For ikke at ende med krøllede blomster, klargjorde jeg alting hjemmefra – pinde med blomstertape, foldede stykker, grønt for sig og tape, vase og tegnestifter ved siden af. Først hen under aften, da Victoria var gået i seng sad jeg og samlede og samlede og samlede…


Foldede roser


Der var faktisk nogen af gæsterne, der skulle helt tæt på, før de kunne se at roserne ikke var ægte.


4 kommentarer:

  1. Virkelig flot "buket". Det må jeg prøve at huske til jeg skal give en penge-gave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette Marie, ja alle de gode ideer kan somme tider være svære at huske :)

      Slet
  2. Fin buket du fik samlet i de sene timer...
    og god ide at bruge lidt mere papir og stadig få en rigtig flot buket :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aslaug, tak for anvisningen, de var superhyggelige at folde :)

      Slet