mandag den 12. marts 2018

Hånddukker i fri fantasi


I SFO har vi planlagt at lave flere projekter på tværs. Det første projekt handler om teaterdukker, og skulle egentlig have løbet af stablen allerede i forrige uge.





Men nogen gange slår virkeligheden til, vi har været nedlagt af den omsiggribende influenza og udsatte en uge. Mange var stadig syge, da vi nåede sidste mandag, men alt for mange af mine børn havde spurgt igen og igen om hvornår, så jeg besluttede at selvom personalesituationen var vanskelig, skulle der laves dukker.







Jeg samlede et par stykke af mine egne børn og brugte sidste uge i træværkstedet i SFO1 sammen med ufattelig mange børnehaveklassebørn, og børn fra første og anden klasse. Projektet blev nedtonet, til det overskuelige, når der ikke er helt så meget personale som forventet, men det vidste ungerne ikke.

De kørte på. Der blev produceret i stor stil, både dukker af toiletruller, dukker af plastikkopper og dukker af gamle aflagte strømper og sokker.




Jeg kan godt mærke at jeg er vandt til større børn og forlanger at de kan selv. Det gør ikke noget at det bliver skævt, og ja man kan godt brænde sig på limpistollim. Flere af de små forventede langt mere hjælp end jeg ville give dem, men det viste sig hurtigt at de kunne jo godt og inden længe svingede de både sakse og limpistoler, som havde de aldrig lavet andet.

I de mere stille perioder har jeg også lavet dukker. For der er så mange gode ideer at prøve af. Og dermed dukkede der både en heks og en fe op, sammen med et par stykke mere, børnene ikke har navngivet.





Vi fortsætter i denne uge. Forhåbentlig med lidt bedre bemanding.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar