onsdag den 10. maj 2017

Onsdagsmasker


Inden jeg trimler omkuld på sofaen, finder jeg tid til onsdagens udfordring. Selvom der ikke er meget hverken læsning eller strik i den her uge, er der projekter i gang og bøger på mit natbord.











Læse:

Jeg blev færdig med Ritualer, og glæder mig til efterfølgeren. Der er løse ender at binde og oplagte muligheder at spinde videre på.

I stedet har jeg fundet Jan Guillous Coq Rouge, første del af Hamilton serien. Hvorfor jeg aldrig har læst dem, er et godt spørgsmål. Jeg kan generelt godt lide Jan Guillou. Mange finder ham tung og langtrukken, men jeg kan altså godt lide ham.

Jeg er ikke nået langt, men det er tydeligt at bogen ikke er helt ny, og selvom den er tyve år yngre har sproget og fortællestilen tydelige forbindelser til Sjöwall og Wahlöö.

Foreløbig er en mand blevet myrdet i Stockholm, en anden mand skygget i Oslo og endnu er Hamilton ikke kommet på banen. Han kommer vel - jeg venter spændt.


Strikke:

Jeg arbejder videre på Frosty. Den er efterhånden langt fra oprindelsen, jeg arbejder med flere ideer og har, noget jeg tror er gode, planer for hvordan de to farver, jeg troede var ens, kommer til deres ret i det færdige arbejde.

Jeg strikker af Karen Noes shetlandsuld. For et stykke tid siden faldt jeg over et godt tilbud. Der var netop seks fed i en flot grøn meleret farve, jeg slog til og vendte glad hjem med nyt garn. Senere skulle det vise sig at den flotte farve var to forskellige farver. Ganske vist tæt på hinanden, men også tydeligt to forskellige.

Det behøver ikke blive et problem, der skal være brede kanter af den ene, den anden tilpasses lige nu, så overgangen til de brede kanter ender på det rigtige sted.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar